محمدی‌لائینی شهادت آیت‌الله صدوقی و شهادت قریب به 300 نفر از مسافران هواپیمایی در حمله ناو آمریکایی به این هواپیما را از دیگر مناسبت‌ها دانست که حقوق بشر آمریکایی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۸۰۰۲۹
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی اظهار کرد: اگر طرف روبروی ما در برجام، با تحریم‌های مختلف برجام را پاره و نقض کردند ما باید برجام را آتش بزنیم.

وی افزود: البته زحمات فراوانی برای برجام کشیده شد اما برای مراقبت آن چه می‌کنند با این نقض‌های مختلف توسط آنان چگونه باید برخورد شود و ما چه می‌کنیم؟

خطیب جمعه نکا با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو گفت: تخریب بقاع متبرکه توسط وهابی‌ها یکی از این مناسبت‌ها است که به فرموده امام راحل«کلیدداران کنونی کعبه جز تأمین منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی کار دیگری از دستشان برنمی‌آید و آل‌سعود و این وهابی‌های بی‌خبر از خدا همچون خنجر هستند."

این مسؤول ادامه داد: امروز مسأله بزرگ امت اسلام، فلطسین است و رژیم صهیونیستی دشمن اصلی فلسطین و مسلمانان است و بهترین مدافع فلسطین و سد در برابر رژیم صهیونیستی ایران اسلامی است که دشمنان تمام انرژی خود را برای مقابله و مبارزه با ایران انجام داده و می‌دهد و ما باید با اتحاد و وحدت با دشمن مقابله کنیم.

محمدی‌لائینی شهادت آیت‌الله صدوقی و شهادت قریب به 300 نفر از مسافران هواپیمایی در حمله ناو آمریکایی به این هواپیما را از دیگر مناسبت‌ها دانست که حقوق بشر آمریکایی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: از ششم تیر تا 12 تیر خاطرات بدی داریم که ششم تیر ماه ترور رهبری، هفتم تیر شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان، بمباران سردشت، شهادت آیت‌الله صدوقی و شهادت قریب به 300 نفر از مسافران هواپیمایی در حمله ناو آمریکایی و همه و همه این مسائل، نشانه حقوق بشری است که آمریکا دم از آن می‌زند اما رعایت نمی‌شود.

امام جمعه نکا گفت: دورویی، نفاق و دروغ‌گوئی از خصایص و طبیعت دنیای غرب و نظام سلطه است که باید مراقب باشیم.

این مسؤول روز افشای حقوق بشر آمریکایی، روز قلم، روز دهیاری و شهرداری، روز بزرگداشت صنعت و معدن و... را از دیگر مناسب‌ها در هفته پیش رو اعلام کرد.

محمدی‌لائینی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا چهار دهه مبارزه با نظام جمهوری اسلامی را در دستور دارد، یادآور شد: بخش عمده‌ای از آن مبارزه‌ها، تحریم‌ها است که علاوه بر اینکه دشمنان در هشت سال دفاع مقدس به طور جدی با ما وارد جنگ نظامی شدند و حمایت از منافقان کردند، اینک هم با تحریم در مبارزه با ما هستند.

وی افزود: تحریم‌ها، مقابله جدی آمریکا با ما است و تحریم‌های مختلفی را علیه ما تصویب کرده است و اگر این تحریم‌ها قانون شود باید مجلس نمایندگان و تا سه ماه توسط رئیس جمهور امضاء شود که کارشناسان بر این اعتقادند که تحریم‌های گسترده‌ای است که نقض برجام است.

امام جمعه نکا اظهار کرد: ما به همه تعهدات خود را رابطه با برجام عمل کردیم و حالا ما پیاده و آنان سواره هستند و بهترین کارها آن است که اگر آنان برجام را پاره کنند و نقض کنند، ما هم آن را به آتش بکشیم.

محمدی‌لائینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تحریم‌ها تنها بخش کمتری از مشکلات مملکت ما هستند، یادآور شد: تنها 30 درصد از مشکلات ما را مربوط به تحریم است و نباید موجب  این تحریم‌ها نباید موجب یأس شود بلکه باید با تحریم‌ها به رشد و شکوفایی برسم.

وی گفت: اکثریت مشکلات جامعه ما از مدیریت ناکارآمد است و اکنون مدیریت ناکارآمد، مهمترین مشکل مملکت است و اگر مدیریت جهادی داشته باشیم؛ می‌توانیم از این تحریم‌ها بهترین استفاده و راهی برای رشد پیدا می‌کنیم.

خطیب جمعه نکا ادامه داد: برنامه ششم سال‌ها است که تصویب شده اما قانون اجرای برنامه ششم را مدت‌ها است که باید ابلاغ شود توسط دولت که ابلاغ نمی شود و رئیس کمیته تلفیق که برنامه ششم را تصویب کردند و کار کردند؛ نامه‌ای اعتراض آمیزی به دولت داده که قانون اجرای برنامه ششم را که برای کشور مهم و مفید است؛ ابلاغ نمی‌کنید؟

این مسؤول اضافه کرد: طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش حدود 6 سال است که بایکوت شده و رفتند 2030 را اجرا کنند که نشد.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه در صادرات مشکلات داریم و زیرساخت‌های ما برای صادرات فراهم نیست؛ خاطر نشان کرد: اگر تحریمی هم وجود نداشته باشد؛ زیرساخت‌های آماده و مناسبی برای صادرات نداریم و به نوعی توانایی صادرات نداریم.

وی گفت: برای صنعت توریسم زیرساخت مناسب و مرتبی وجود ندارد و اگر مشتری در این بخش باشد ما زیرساخت لازم نداریم و باید این مسائل اصلاح شود که پیگیری نمی‌شود و تنها نشستیم و گفتیم همه مشکلات مربوط به تحریم است و باید به استکبار نزدیک شویم تا تحریم از بین برود.

امام جمعه نکا افزود: اینچنین نیست که همه امورات با نزدیکی به آمریکا درست شود بلکه ما با استفاده از توان داخلی خود می‌توانیم کارهای بسیاری انجام دهیم تا از این تحریم‌ها خارج شویم و آن را بی‌اثر کنیم.

این مسؤول با سفارش و توصیه به تقوا و درستکاری افزود: همه شما و خودم را به تقوای الهی و پرهیز از دروغ و نادرستی توصیه می‌کنم که اگر خطایی مرتکب شدیم باید توبه کنیم و نگذاریم به تقوای ما آسیب برساند.

محمدی‌لائینی گفت: یکی از فلسفه‌های روزه ماه رمضان و نماز جمعه، تقوا است که به تقوا رسیدید و  اگر خطایی انجام دادیم باید تلاش کنیم با توبه جبران کنیم که نتیجه توبه، رستگاری است و باید با توبه از تبعات گناه و خطا رهایی پیدا ‌کنیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها