خیر جوان برای حمایت مددجویان از مسئولان کمک می خواهد
خبرگزاری بسیج: ابراهیم شاهوردی خیر نیک اندیش جوانی است که از 15 سال پیش تا کنون دست یاری مسئولان بهزیستی را به گرمی فشرده و همیار مددجویان زیر پوشش بهزیستی شده است.
کد خبر: ۸۸۷۹۷۵۷
|
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ او که متولد 1358 است، انگیزه خود را از حضور در این عرصه، داشتن برادری معلول می داند و می گوید: پرستاری و نگهداری از افراد معلول را بخوبی درک می کنم و می دانم چه زحمت و هزینه ای بر دوش خانواده تحمیل می کند.

شاهوردی ادامه می دهد: خانه ما نزدیک مرکز بهزیستی غیاثوند در محله یاغچی آباد است، وقتی که از دبیرستان به خانه برمی گشتم، از مقابل این مرکز عبور می کردم و با خودم می گفتم خدایا به من قدرتی عطا کن که کمک حال بچه های معلول این مرکز باشم و در راستای اهداف بشر دوستانه بتوانم گام های موثر و مفیدی برای خدمت به این بچه ها بردارم.

وی می گوید: خدا را شاکرم که به من توفیق داد در این مسیر گام بردارم و در ابتدا با یک تیم 6 نفره کار را شروع کردیم بعدا این گروه توسعه پیدا کرد و به شکر خدا امروز حدود 5000 نفر عضو این گروه دارای چارت سازمانی تعریف شده هستند که جامعه هدف آنها سازمان بهزیستی، کمک به زندانیان، افراد مستحق و نیازمند و برگزاری برنامه های آموزشی و تفریحی برای این افراد است.

برخلاف تصور من که فکر می کردم آقای ابراهیم شاهوردی سرمایه دار و یا مالک یک شرکت بزرگ است، او کارمند یک شرکت خصوصی بوده که در کنار آن، تدریس هم می کند اما چیزی که او را وارد این عرصه کرده است، سرمایه هنگفت و جساب های بانکی میلیاردی نیست، بلکه قلب بزرگی است که در سینه او می تپد و خودش اظهار می دارد که کار ما و نیت ما خدایی است و از او استعانت و مدد می جوئیم که در این مسیر ما را هدایت، راهنمایی و پشتیبانی کند.

او می افزاید: سعی کرده ایم از تمام پتانسیل های فکری و مالی گروه و افراد متخصص، تحصیلکرده و حرفه ای در تمام زمینه ها استفاده کنیم و خداوند را شکر می کنیم که در این چند سال توانسته ایم با مدیریت خوب کارها را پیش ببریم.

شاهوردی از اینکه با همکاری گروه توانسته اند در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان افطاری در کنار بچه های این مرکز باشند احساس خوشحالی می کند و می گوید: از هنرمندان و گروه های آوا و نوا دعوت کردیم تا با اجرا برنامه های شاد، ساعاتی خوش و به یادماندنی برای این بچه ها به رقم بزنند و در به همه آنها هدایایی تقدیم کردیم که امیدوارم با شاد کردن دل آنها، خداوند هم از ما راضی باشد.

او می گوید: برادر من تمام زندگی و عشق من است؛ او بر اثر یک بیماری در کودکی دچار معلولیت شد و من در این مدت درد ها و مشکلات او را از نزدیک لمس کردم برای همین درد معلولیت و درد بی کسی را خوب درک می کنم.

وی با اشاره به ثبت یک موسسه خیریه اظهار داشت: تا اینجای کار از اعتبار شخصی و آبروی خانوادگی ام مایه گذاشته ام، اما برای ترسیم هدف های بزرگ تر و آرمانی، از مسئولان بهزیستی می خواهم که مساعدت کنند و دست ما را بگیرند. ما هرکجا برای پیگیری کارها مراجعه می کنیم به عنوان یک شخصیت حقوقی از ما نامه های سربرگ دار مطالبه می کنند و ضرورت دارد که اداره بهزیستی در این زمینه ما را حمایت و پشتیبانی کند.

شاهوردی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با جهاد برای ریشه کن کردن فقر در جامعه، گفت: ایشان اخیرا بحث آتش به اختیار را مطرح کردند که هدف از این موضوع جنگ نیست بلکه هرکجا نیاز به کمک به همنوع بود مشارکت داشته باشیم و در مناطقه محروم لبیک بگوییم و انجام وظیفه کنیم.

ارسال نظرات