کودکان کار مجتمع بعثت را دریابید

خبرگزاری بسیج: سرپرست مجتمع بهزیستی بعثت از خیرین نیک اندیش دعوت کرد که نسبت به حمایت از کودکان کار و بد سرپرست این مرکز اقدام کنند.
کد خبر: ۸۸۷۹۷۵۶
|
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مژگان شفائی، با اشاره به اینکه به طور میانگین، 150 تا 450 کودک بدسرپرست و کودکان کار که اغلب آنها خانواده دارند، اما خانواده های آنها بد سرپرست هستند و یا به خاطر بعضی مسائل و آسیب ها کانون خانواده از هم پاشیده است و با حکم قضایی به این مرکز معرفی می شوند، خاطر نشان کرد: در این مرکز کودکان هفت تا 12 سال به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند که کلیه خدمات نگهداری و خدمات تخصصی، روانشناسی، مددکاری، بهداشتی درمانی و آموزشی و در کنار آن برنامه های فرهنگی تربیتی، کلاس های آموزشی نقاشی، زبان، کامپیوتر، سفالگری و... توسط همیاران داوطلب به این کودکان ارائه می شود.

 وی با اشاره به اهمیت پرورش کودکان در محیط خانواده، افزود: هدف سازمان این است که بچه ها به آغوش خانواده بازگردند و تلاش می کنیم بستگان درجه دو کودکان را پیدا کنیم و به آنها بسپاریم، اما اگر نتوانستیم به این هدف برسیم، آنها را در مراکز شبانه روزی نگهداری کنیم.

شفائی، ظرفیت پذیرش کودکان در این مرکز را 30 نفر اعلام کرد و گفت: تعدادی از این کودکان تبعه کشور افغانستان هستند که خانواده آنها مجهول الهویه است. همچنین اینجا مرکز میان مدت است و بعد از ساماندهی کودکان، به مراکز بلند مدت فرستاده می شوند.

وی با اشاره به اینکه مراکز دولتی نگهداری کودکان بدسرپرست و کودکان کار اجازه انجام تبلیغات ندارند، از رسانه های جمعی خواست، برای اطلاع رسانی در زمینه فعالیت اینگونه مراکز و جذب خیرین به منظور حمایت از کودکان کار به یاری آنها بشتابند.  

سرپرست مجتمع بهزیستی بعثت با بیان اینکه بودجه دولتی تکافوی هزینه های این مرکز را نمی دهد، اذعان کرد: این مرکز در محدوده منطقه محروم دروازه غار و شوش واقع شده است و بسیاری از هموطنان و حتی مسئولان از وجود چنین مرکزی اطلاع ندارند و مشارکت های مردمی کمتری جذب می شود. وی از رسانه ها خواست این مرکز را به هموطنان نوعدوست معرفی کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار