سازمان بسیج مداحان کشور پیرامون مداحی میثم مطیعی در عید فطر تأکید کرد: برخوردهای نامناسب و مورد پسند دشمن که با برادر عزیزمان جناب آقای مطیعی صورت گرفت، رفتار سازنده‌ای تلقی نمی‌شود و قطعاً محکوم است.
کد خبر: ۸۸۷۹۷۰۳
|
۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج مداحان کشور پیرامون مداحی میثم مطیعی در عید سعید فطر بیانیه‌ای بدین شرح صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

با صلوات بر حضرت محمد و آل محمد و درود بر روان پاک شهیدان، مخصوصا شهدای هفتم تیر و امام راحل رضوان الله تعالی علیه.

من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم

تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال

با توجه به شعری که برادر عزیزمان، حاج میثم مطیعی، در نماز عید سعید فطر قرائت نمودند و هجمه هایی که نسبت به سلسله جلیله مداحان صورت گرفت، لازم است چند نکته را برای فطرتهای پاک و منصف، بیان کنیم.

مقام معظم رهبری فرمودند:

«هیئت‌ها نمی‌توانند سکولار باشند... هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است... فکر انقلاب، فکر اسلام، خطّ مبارکی که امام (رضوان الله علیه) در این مملکت ترسیم کردند و باقی گذاشتند، اینها بایستی در مجموعه‌‌ها و مانند اینها حضور داشته باشد»

نکته اول: با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت، اصل پرداختن به مسائل سیاسی، فرهنگ انقلاب و پندیات، در اشعار مداحان اهل بیت علیهم السلام، جزء مطالبات رهبری انقلاب و کاری پسندیده است.

نکته دوم: اگر اشعار خوانده شده مورد بررسی قرار بگیرد، آنچه مورد تأکید است، استقلال و عزت ملت ایران است که در اهمیت حراست از آن شکی نیست.

نکته سوم: اگر در پرداختن به مطالبات رهبر معظم انقلاب، توسط مداحان عزیز، در مرحله عمل، احیاناً ترک اولویتی صورت گرفت؛ باید با تذکر اخلاقی و دوستی به آن پرداخت و اگر انتقادی هم هست باید سازنده، اخلاقی و قرآنی باشد.

در نتیجه برخوردهای نامناسب و مورد پسند دشمن، که با برادر عزیزمان، جناب آقای مطیعی صورت گرفت، رفتار سازنده‌ای تلقی نمی‌شود و قطعا محکوم است.

حافظ وظیفه تو دعا کردن است و بس

در بند آن مباش که نشنید یا شنید
ارسال نظرات