خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند عنوان کرد

حلقات صالحین بسیج یکی از برنامه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند یکی از برنامه های سپاه برای مقابله با جنگ نرم دشمن را، طراحی حلقات شجره طیبه صالحین بسیج دانست و گفت:این حلقات از سال 88 به مرحله اجرا گذاشته شد و تا حدودی توانسته است، جنگ نرم دشمن را خنثی کند.
کد خبر: ۸۸۷۹۶۲۹
|
۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
حلقات صالحین بسیج یکی از برنامه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، سرهنگ کامران کریمی در افتتاحیه طرح جوانه های صالحین حوزه حضرت خدیجه(س) سپاه ناحیه نهاوند در خصوص به‌کارگیری نیروهای مردمی برای دفاع از سرزمین اظهار داشت: این تفکر فقط مختص به زمان حال نیست، بلکه از دوره صدر اسلام و پیامبر اکرم(ص) این برنامه ها وجود داشته است.

وی با بیان اینکه رسول اکرم(ص) و ائمه(ع) بعد از ایشان نیز همواره از نیروهای مردمی برای کمک به حفظ سرزمین ها استفاده می کرده اند، ادامه داد: در زمان حاضر و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از ابتکارات امام(ره) تشکیل بسیج مستضعفین بود.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند تصریح کرد: بسیج در زمان دفاع مقدس با دستانی خالی، اما مجهز به نیروی ایمان و اعتقاد به خداوند متعال و همچنین داشتن روحیه ایثار، جهاد و شهادت طلبی باعث شدند تمام دشمنان ما انگشت به دهان بمانند و اعتراف کنند که توان و قدرتی که در نیروی مردمی بسیج ایران وجود دارد می تواند در مقابل همه ارتش‌های کلاسیک و بزرگ جهانی بایستد.

وی درباره ماموریت سپاه و بسیج با توجه به شرایط کنونی تصریح کرد: امروز تمام دشمنان ما از کرده خود در جریان هشت سال دفاع مقدس پشیمان هستند که چرا از طریق جنگ سخت با ایران وارد جنگ شدند.

کریمی با بیان اینکه جنگی که امروز ما درگیر آن هستیم و مهمترین دغدغه مقام عظمای ولایت نیز هست، «جنگ نرم» است، فزود: اگر در مقابل تهدیداتی که از طریق اعتیاد، برنامه های مخرب ماهواره و گوشی های همراه و... جامعه را مورد هدف قرار داده است هوشیار نباشیم، اثرات مخربی را به بار می آورد که بعدها جبران آن بسیار مشکل خواهد بود.

وی یکی از برنامه های سپاه برای مقابله با جنگ نرم دشمن را، طراحی حلقات شجره طیبه صالحین بسیج دانست و گفت:این حلقات از سال 88 به مرحله اجرا گذاشته شد و تا حدودی توانسته است، جنگ نرم دشمن را خنثی کند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند پیرامون اهدف حلقات شجره طیبه صالحین بیان داشت: از جمله اهداف این طرح، کشاندن جوانان و نوجوانان به پایگاه و نماز جماعت مسجد، بالابردن سطح بینش، آگاهی و بصیرت جوانان برای مقابله با جنگ نرم دشمن و همچنین پاک‌سازی برای انقلاب اسلامی است.

کریمی همچنین هدف از راه اندازی طرح جوانه های صالحین،در کنار حلقات صالحین را در وهله اول جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به بسیج و دوم، پر کردن اوقات فراغت بسیجیان عنوان کرد.

وی در تشریح وظایف مسئولین و مجریان طرح جوانه های صالحین یادآور شد: از جمله وظایف مسئولین طرح و فرماندهان پایگاه‌ها به عنوان مجریان این طرح، اطلاع رسانی درست، فراهم آوردن امکانات و فضای مناسب برای اجرای هر چه بهتر برنامه ها و در نظر گرفتن مربیان مجرب و متعهد است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند وظیفه متربیان را نیز، حضور مستمر در کلاس‌ها، رعایت نظم و انظباط و حرف شنوی از مربیان عنوان کرد.

در پایان این مراسم جوایزی به نوجوانان حافظ قرآن اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات