ثبات نرخ حق دسترسی به شبکه ریلی و عدم افزایش آن، بالا بردن ضریب ایمنی شبکه ریلی با نوسازی وتجهیز شبکه، اعمال تخفیف‌های مناسب به برخی از محمولات ترانزیتی از جمله اقدامات شرکت راه آهن در راستای افزایش انگیزه‌ صاحبان بار برای انتخاب حمل و نقل ریلی است.
کد خبر: ۸۸۷۹۶۱۶
|
۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال، یوسف گران پاشا با بیان این‌که راه‌آهن یکی از بخش‌هایی است که در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته، اظهار داشت: خوشبختانه در سیاست اقتصادی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری دو بند به حوزه ریل و به‌طور خاص افزایش مزیت آن در رقابت با دیگر بخش‌ها اختصاس یافته است و این امر انگیزه خوبی برای فعالیت‌های رو به رشد راه آهن خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه‌آهن برای افزایش سهم حمل بار سیاست‌های خوبی را در پیش گرفته است، افزود: ثبات نرخ حق دسترسی به شبکه ریلی و عدم افزایش آن، بالا بردن ضریب ایمنی شبکه ریلی با نوسازی وتجهیز شبکه، اعمال تخفیف‌های مناسب به برخی از محمولات ترانزیتی از جمله اقدامات شرکت راه آهن در راستای افزایش انگیزه‌ صاحبان بار برای انتخاب حمل و نقل ریلی است.

گران پاشا گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد مجموع بار حمل شده در این اداره کل 246 هزار تن بوده است.

وی افزود: این بارها شامل محمولات ترانزیتی، صادراتی و وارداتی بوده که بوسیله 4582 دستگاه از انواع واگن‌های باری حمل شده است.

مدیرکل راه آهن شمال‌ تصریح کرد: میزان بار حمل شده در سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با بار حمل شده در سه ماهه اول سال 95، نشان از رشد بیش از60 درصدی حمل بار در راه آهن شمال دارد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها