مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهرنگ گفت: امروز نانجیب ترین و سفاک ترین کشورهای جهان، علم و پرچم حقوق بشر را به دست گرفته و ادعای بزرگ دارند.
کد خبر: ۸۸۷۹۵۵۸
|
۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام صادق نیکنام، در گفتگو با خبرنگار بسیج، اظهار کرد: زمانی بود که زن و دختر از کمترین جایگاه برخوردار بودند و غلامان و کنیزان به شدت مورد تحقیر قرار می گرفتند و اشراف به گذشتگان و تمکن مالی و فرزندان افتخار می کردند و طبقه ضعیف جامعه را زیر لگد های ضالمانه خود له میردند و در این زمان بود که با روشن شدن چراغ پرفروغ رسالت حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) فریاد برابری و حقوق مساوی روح تازه ای در دل مستضعفان جامعه روشن کرد، حقوق بشر از نظر اسلام یعنی همه برابر و مساوی هستند .

نیکنام، اضافه کرد: تنها میزان برتری با کسی است که تقوای بیشتری داشته باشد. رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امامان معصوم علیهم السلام، کسانی بودندکه تحمل دیدن اشک کودک و فرزند یتیمی را نداشتند.

وی، افزود: در اسلام بود که زن شخصیت پیدا کرد و برده های سیاه از حقوق برابری برخوردار شدند. کسی حق کوچکترین ظلمی را به دیگران نداشت و اگر کسی در هر جایگاه اجتماعی به دیگری ظلم می کرد می بایست حق مظلوم را ادا کند و این ها بود معنای واقعی حقوق بشر اسلامی.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کوهرنگ، تصریح کرد: اما در این زمان نانجیب ترین و سفاک ترین کشورهای جهان، علم و پرچم حقوق بشر را به دست گرفته و ادعای بزرگ دارند و دیگر کشور ها را به نقض حقوق بشر محکوم می کنند.

وی، خاطرنشان کرد: معنای حقوق بشر از دیدگاه آنها یعنی در زندان های مخوف گوانتانامو ، سخت ترین شکنجه ها را دادن که خود از بازگو کردن خیانت ها و جنایت هاشان شرم دارند. حقوق بشر از دیدگاه آنها یعنی خوار و ذلیل کردن و کشتن مردم بی گناه کشور خودش تنها به جرم سیاه پوست بودنشان.

حجت الاسلام نیکنام، گفت: حقوق بشر از دیدگاه آمریکایی ها یعنی فساد و فحشا و به دنیا آمدن فرزندانی که پدر و مادر ندارند . حقوق بشر از دیدگاه آمریکایی ها یعنی حمایت از گروههای تروریستی مانند داعش که به کودک و زن های بی گناه نیز رحم ندارند .

وی، افزود: حقوق بشر امریکایی یعنی حملات مکرر هواپیماهای بدون سرنشین به مناطقی از یمن، افغانستان و پاکستان و کشته شدن مردم غیر نظامی و کودکان و زنان بی گناه.

به گفته وی، حقوق بشر امریکایی، یعنی شلیک موشک و سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران و عدم عذر خواهی بعد از گذشت نزدیک به 30 سال از این حادثه، حقوق بشر آمریکایی یعنی وضع تحریم های وسیع علیه یک دولت و ملت تنها به بهانه آنکه آن دولت حقوق بشر مد نظر آنها را رعایت نمی کند .

وی، در پایان گفت: حقوق بشر امریکایی یعنی استفاده از سلاح های هسته ای برای اولین بار علیه مردم مظلوم مناطق مختلف ازجمله؛ هیروشیما و ... و استفاده از بمب های خوشه ای علیه غیر نظامیان در عراق ، و یمن و . ...

ارسال نظرات