خبرهای داغ:
اختتامیه نخستین جشنواره شعر رمضان شهرداری ارومیه به زبان ترکی آذری در ارومیه و با حضور هنرمندان، علاقه‌مندان و مسئولان فرهنگی و هنری برگزار شد که در آن جوایز نخست به شرکت کنندگانی از تهران و کرج رسید.
کد خبر: ۸۸۷۹۴۴۲
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اختتامیه نخستین جشنواره شعر رمضان شهرداری ارومیه شامگاه شنبه برگزار شد در این جشنواره که از 9 استان مشارکت شاعران را شاهد بودیم اشعار در دو مرحله داوری و در پایان در هر بخش سه شعر به عنوان آثار بر‌تر انتخاب شدند.

نخستین جشنواره شعر رمضان به زبان ترکی آذری اقدامی ابتکاری از طرف فرهنگسرای حاجی پیرلو سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه بود که بنا به گفته مسئولان برگزاری و هیئت داوران توانست شاعران را به ترغیب در سرودن و نگارش شعر رمضان سوق داده و حرکت خیری در این خصوص باشد.

سال‌های آینده جشنواره شعر رمضان گسترده‌تر برگزار شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر رمضان ارومیه ضمن تشکر از هنرمندان برای اعتماد و ارسال آثار اظهار کرد: ابتدا فکرمان شهرستانی بود اما با رسیدن آثار از سایر شهرستان‌ها و همچنین سایر استان‌ها بنا بر این شد که جشنواره را فرااستانی برگزار کنیم.

احد یوسفی افزود: تلاش خواهیم کرد که هر سال این جشنواره تکرار شده و امیدواریم در سالهای آینده جشنواره گسترده‌تر شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه با تقدیر از فرهنگسرای حاجی پیرلو و مدیر آن برای تلاش در جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری تأثیرگذار و ماندگار گفت: افتخار می‌کنیم که خادم هنرمندان در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه هستیم و ارتباط دوسویه‌ای بین هنرمندان و ما ایجاد شده است که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

یوسفی تأکید کرد: از هر برنامه‌ای که در راستای ارتقاء فرهنگی شهر و شناساندن ارومیه به عنوان شهری فرهنگی برگزار شود حمایت خواهیم کرد و امیدواریم در طول سال چنین برنامه‌هایی را با موضوعات دیگر شاهد باشیم.

260 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد

دبیر اجرایی نخستین جشنواره شعر رمضان شهرداری ارومیه نیز در این مراسم اظهار کرد: 260 اثر از 80 نفر شاعر به دبیرخانه نخستین جشنواره شعر رمضان ارسال شده بود که 60 اثر به مرحله داوری رسید که این تعداد آثار از مازندران، تهران، همدان، البرز، کردستان، زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بودند.

احمد اسدی افزود: مشارکت بی‌سابقه هنرمندان در این جشنواره را شاهد بودیم به نحوی که در جشنواره‌های مشابه علیرغم فراخوان از چندین ماه پیش‌تر شاهد چنین مشارکتی نیستیم.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره شعر رمضان شهرداری ارومیه گفت: از اولین روز رمضان امسال به هنرمندان عضو کانون شعر فرهنگسرای حاجی پیرلو اطلاع رسانی شده بود اما اطلاع رسانی و فراخوان به صورت عمومی در هفته اول رمضان اتفاق افتاد و در عرض 20 روز تمامی کارهای مربوط به دبیرخانه و پذیرش و داوری صورت گرفت.

اسدی افزود: با توجه به برگزاری موفقیت آمیز نخستین جشنواره شعر رمضان به زبان ترکی آذری حاضریم در صورت وجود شرایط در سالهای آینده آن را به صورت ملی و حتی بین المللی برگزار کنیم.

مسئول فرهنگسرای حاجی پیرلو خاطرنشان کرد: مراحل داوری جشنواره توسط سه نفر از اساتید بر‌تر حوزه ادبیات در سطح شمالغرب کشور برگزار شد که اثرات بر‌تر نیز به عنوان شعر بر‌تر تا شاعر بر‌تر بودند.

در این جشنواره که نخستین دوره آن برگزار شد در بخش آزاد به ترتیب مهناز صابونی از تهران، امین گنج پرور از ارومیه و محمد اسکندرزاده از نقده و در بخش رمضان به ترتیب اکبر حمیدی از کرج، محمد میلانی از ارومیه و وحید طلعت از میاندوآب رتبه‌های بر‌تر در بین آثار منتخب را به خود اختصاص دادند و از هنرمندان باباعلی جوانمرد و علی رشتبر نیز به دلیل فعالیت‌های مستمر فرهنگی در عرصه شعر در فرهنگسرای حاجی پیرلو قدردانی شد.

ارسال نظرات