عضو کمیسیون آموزش و کمیسیون تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:وقتی دردانشگاه آزادنزدیک به40درصد ازدانشجویان مقاطع ارشدو دکتری تحصیل می کنندو چنین باری از دوش دولت بر می دارد قاعدتا باید به آن کمک کنیم تاتقویت شود.
کد خبر: ۸۸۷۹۲۳۷
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب رشته محل های دانشگاه آزاد در کمیته سه نفره مجلس، گفت: در برخی تصمیمات مانند همین موضوع حذف رشته ها، وزارت علوم برای دانشگاه آزاد افراط و تفریط وجود دارد. بدین معنا که بعضی از تصمیمات را در مقطعی اعلام می کنند و یک استرسی به بدنه دانشجویان، خانواده ها و مسئولان خود دانشگاه وارد می کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: ما معتقدیم که حتی کنکور تحصیلات تکمیلی هم به وزارت علوم واگذار شده است هم باید به خود دانشگاه بازگردانده شود. وقتی در دانشگاه آزاد نزدیک به 40 درصد از دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری تحصیل می کنند و چنین باری از دوش دولت بر می دارد قاعدتا باید به آن کمک کنیم تا تقویت شود. متاسفانه تحقیقات ما نشان می دهد که افرادی که در حوزه اموزش غیردولتی وزارت علوم هستند، به دنبال تقویت مراکز آموزشی دیگر هستند.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش پیگیری احقاق حق دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع حذف رشته ها خواهد بود تاکید کرد: ما بعنوان نمایندگان مردم باید نسبت به بعضی موارد افشاگری کنیم. برخی به جای اینکه نگاه یکنواختی به بخش خصوصی داشته باشند بیشتر به دنبال پر کردن جیب خود هستند.

منبع ایسکا نیوز

ارسال نظرات