فرماندار تربت‌جام گفت: دانشگاه‌ها غايبان بزرگ توسعه شهرستان هستند که نياز به حضور فعال و چشم‌گیر آنان است.
کد خبر: ۸۸۷۹۱۸۷
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علي رستمي در دومين نشست هم‌افزایی اساتيد دانشگاه‌ها با مسئولان که به ميزباني مجتمع آموزش عالي کشاورزي و دام‌پروری اين شهرستان برگزار شد افزود: دانشگاه‌ها غايبان بزرگ توسعه شهرستان هستند که نياز به حضور فعال و چشم‌گیر آنان در همه زمینه‌ها است.

وي با اشاره به این‌که می‌بایست از همه قابلیت‌های دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش و تحقيق بايد استفاده کنيم تصريح کرد: دولت حمايت خود را از اتاق فکر مؤثر و مفید را در دستور کار قرار داده اما متأسفانه خيلي از اتاق‌های فکري شهرستان سوري تشکیل‌شده و هيچ خروجي نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: دوره دیمی‌کاری گذشته و امروز دوره کارشناسي هست و ايجاد مطالبه گري و حرف دردهان مردم گذاشتن و عوام‌فریبی هنر نيست بنابراین کارها با عقلانيت به ثمر می‌رسد.

فرماندار تربت‌جام یادآور شد: جاي افتخار است که در شهرستان اجازه نداديم کلنگ سياسي، حزبي و جناحي زده شود و دست همه گروه‌ها را براي پیشبرد منطقه می‌فشاریم.

در ادامه امام‌جمعه تربت‌جام با اشاره به اهداف نشست هم‌افزایی اساتيد دانشگاه‌های شهرستان گفت: استفاده از ظرفیت‌ها اساتيد دانشگاه، کمک به مسئولان اجرايي و برآورده کردن توقعات مردمي ازجمله اهداف اين نشست‌ها است.

حجت‌الاسلام طاهري خاطرنشان کرد: مسئولين گرفتار فضاي اداري و ارباب‌رجوع هستند و بايد اتاق فکري فعال با حضور اساتيد دانشگاه در کنارشان باشد تا دچار روزمرگی نشوند.

وي ادامه داد: مردم انتظار دارند دانشگاه از مواضع نظام اسلامي به‌خوبی دفاع کنند و آرمان‌ها و ديدگاه انقلاب اسلامي همانند مبارزه با استکبار جهاني را تبيين و تشریح کرده تا تمام زواياي آن روشن شود.

امام‌جمعه تأکید کرد: همگرايي باعث استمرار و تقویت وحدت عملي در شهرستان می‌شود که از بيرون کسي براي شيعه و اهل سنت اين منطقه تصميم نگيرد و با نگاه جهادي باهم بودن را تجربه و به جامعه ارائه دهيم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها