خبرهای داغ:
فرماندار اندیمشک از مهار 95 درصد آتش سوزی در جنگل های بلوط منطقه چاوونی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۹۱۶۰
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اهواز؛ پیمان جهانگیری، با اشاره به وقوع چند فقره آتش‌سوزی سریالی در جنگل‌های بخش الوار گرمسیری اندیمشک از روز شنبه هفته جاری (3 تیرماه) تا امروز، گفت: از روز شنبه ابتدا جنگل‌های بلوط منگره و قیلاب و سپس جنگل‌های دشت لاله دچار حریق شدند، با مهار این حریق‌ها، متاسفانه از روز یکشنبه شعله‌های آتش جنگل‌های منطقه چاوونی بخش الوار گرمسیری را در بر گرفت.

 

وی بیان کرد: وزش باد شدید در این منطقه و به تبع گسترش حریق در نقاط مختلف این جنگل‌ها از یک سو و صعب‌العبور بودن و کوهستانی بودن منطقه چاوونی از سوی دیگر موجب شد، علیرغم اعزام نیروی انسانی بسیار زیاد از سوی نهادهای گوناگون، برای اطفا و مهار حریق جنگل‌های منطقه چاوونی، بکارگیری نیروی انسانی کارآمد نباشد.

 

جهانگیری با اشاره به وارد شدن خساراتی به پوشش گیاهی و درختان نقاطی از جنگل‌های بلوط بخش الوار گرمسیری در حوادث آتش‌سوزی روزهای اخیر، اظهار داشت: در این مدت چند مرتبه جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تشکیل شد و در نهایت خواستار اعزام بالگرد شدیم.

 

فرماندار اندیمشک خاطرنشان کرد: از صبح امروز 3 فروند بالگرد شامل یک فروند بالگرد آبپاش و 2 فروند بالگرد برای جابجایی نیروی انسانی، در منطقه حضور دارند و به صورت مرتب در حال پرواز هستند. تا حوالی ظهر 70 درصد آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه چاوونی و تا ساعتی پیش، بیش از 95 درصد حریق در این منطقه مهار شد و پیش‌بینی می‌شود تا ساعاتی دیگر حریق به طور کامل مهار شود.

 

وی با بیان اینکه هنوز میزان دقیق خسارات وارد حوادث آتش‌سوزی 4 روز اخیر در جنگل‌های بلوط منطقه الوار گرمسیری برآورد نشده است، اذعان داشت: مظنونانی در رابطه با این حوادث شناسایی شده‌اند اما هنوز عوامل این آتش‌سوزی‌ها به‌صورت کامل مشخص نشده‌اند.

 

پیمان جهانگیری خاطرنشان کرد: تیپ حضرت مهدی (عج)، ناحیه مقاومت بسیج، تیپ 72 ارتش، هلال احمر، نیروهای فرمانداری، نیروهای بومی و مردمی و دوستداران محیط زیست از جمله نیروهایی بودند که برای مهار حریق روزهای اخیر در جنگل‌های الوار گرمسیری کمک کردند؛ همچنین تجهیزات و ماشین‌آلات از ادارات مختلف شهرستان به‌ویژه برای انتقال و جابه‌جایی نیروی انسانی در این مدت بسیج شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها