توانمندی موشکی ما بسیار زیاد است و از همه زیباتر اینکه موشک‌ها به دست توانمند نیروهای داخلی ساخته می‌شود و در ساخت آنها خودکفا هستیم.
کد خبر: ۸۸۷۹۱۳۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حمله موشکی اخیر سپاه مورد توجه دنیا قرار گرفت، هر ایرانیِ غیرتمندی از این اقدام غرورآفرین بسیار خوشحال شد و به‌دنبال آن یأس و نومیدی در خیمه دشمنان انقلاب ایجاد شد.

بهانه‌ای شد تا با تعدادی از خبرنگاران با سردار حمیدرضا رستمیان فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا به گفت‌وگو بنشینیم.

وی سخنانش را با بحث اینکه داشتن امنیت موهبت‌ الهی است آغاز کرد و افزود: ارزش امنیت را زمانی متوجه می‌شویم که به ناامنی دچار شویم.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی برای ایجاد ناامنی در کشور انجام دادند ولی به برکت حضور مؤثر مردم در صحنه‌های مختلف، امنیت پایدار در کشور وجود دارد.

رستمیان با اشاره به تلاش‌های دشمن از ابتدای انقلاب در داخل استان مازندران در قضیه جنگل‌های آمل، تصریح کرد: اقدامات کور زیادی  علیه مردم در اقصی نقاط کشور انجام شد و نتیجه این اقدامات هم بی‌فایده و بلااثر بود.

وی با اشاره به شهادت 230 هزار تن از رزمندگان انقلاب اسلامی برای حفظ و تأمین امنیت‌ مرزهای کشور تأکید کرد: به‌واسطه رشادت رزمندگان امروز ایران امن‌ترین کشور دنیاست و بسیاری از کشورهای دنیا آروز دارند که امنیت پایداری مانند ایران اسلامی داشته باشند.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا اضافه کرد: مردم باید بدانند فشارهای زیادی برای ایجاد ناامنی به کشور ما وارد می‌شود و بسیاری از کشورها با اطلاع از این فشارها به این نتیجه رسیدند که نیروهای انقلاب با جان و دل برای حفظ امنیت تلاش می‌کنند.

رستمیان با اعلام اینکه مردم برای تأمین امنیت هزینه بسیار گران‌بهایی دادند، گفت: با وجود بحران‌های زیاد در بسیاری از مقاطع کشور به پیشرفت‌های اثرگذار رسید که این پیشرفت‌ها به چشم آمده و مورد توجه جهانیان قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه مردم مازندران نیز ناامنی را به‌واسطه غائله جنگل‌های آمل در سال 60 لمس کردند، خاطرنشان کرد: رشادت‌طلبی مردم این خطه و حماسه‌آفرینی آنها در سطح کشور و حضور در مرزهای سرزمینی نشان می‌دهد که اهالی این دیار جان‌فدا برای تأمین امنیت ایران اسلامی هستند.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا با اعلام اینکه  مردم مازندران در دفاع مقدس بیش از 10 هزار و 400 شهید را تقدیم انقلاب کردند، ادامه داد: بیش از 5 هزار شهید مازندرانی از لشکر 25 کربلا برای مبارزه با دشمن اعزام شدند؛ در مجموع این لشکر بیش از 14 هزار شهید تقدیم کرده است.

رستمیان با بیان اینکه نقش مازندران برای ایجاد امنیت کشور بسیار ویژه است، گفت: روال حضور باصلابت نیروهای مازندران در تأمین امنیت کشور همچنان ادامه دارد و آرامش را از دشمنان انقلاب در فراتر از مرزهای کشور گرفته است.

از وی در ارتباط با علت تلاش‌های داعش و دیگر گروه‎های تکفیری برای ایجاد ناامنی در کشور پرسیدیم که اینگونه پاسخ داد: این گروه‌های ضدانسانی در نبرد با نیروهای ما در سوریه و عراق به‌شدت دچار بحران شدند، آنها به‌دنبال انتقام‌گیری در کشور ما بوده و تلاش دارند که اهداف دیکته‌شده سران خود را در کشور پیاده کرده و این ناامنی را بوق و کرنا کرده و جنگ روانی علیه کشور ما ایجاد  کنند.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا با عنوان اینکه تروریست‌های تکفیری باید خواب حضور در ایران را به گور ببرند، یادآور شد: ایران پیش‌بینی‌های درستی در ارتباط با طرح دشمنان انقلاب برای ایجاد ناامنی داشته و به‌دلیل شناخت ماهیت دشمن، این پیش‌بینی‌ها درست بوده است.

رستمیان بیان کرد: به‎منظور همین پیش‌بینی‌های درست دفاع از کشور در بیرون از مرزها شروع شد و حضور نیروهای مدافع حرم در عراق و سوریه، دیوار دفاعی ما در خارج از مرزها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: همه تلاش ما این است که راه نفوذ دشمنان به کشور گرفته شود، غیر از مباحث امنیتی دشمن تلاش دارد تا در حوزه اقتصادی نیز کشور را با چالش جدی مواجه کند.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا خاطرنشان کرد: غیر از داعش گروه‌های دیگری در راستای اهداف دشمنان ما به‌دنبال ایجاد ناامنی در کشور هستند که این گروه‌ها شامل دمکرات‌ها، کومله، پ پ ک، پژاک، اشرار مسلح و برخی از هم‌فکران داخلی فریب‌خورده داعش به  دنبال اختلال امنیتی هستند.

رستمیان در پاسخ به این سؤال که با وجود شهادت رزمندگان مازندرانی آیا هنوز افرادی هستند که بخواهند در کنار مدافعان حرم برای مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی قرار گیرند، گفت: بیش از 100 هزار نفر برای حضور در جبهه‌های مختلف مبارزه با دشمن و تأمین امنیت کشور از این استان اعلام آمادگی کردند، این 100 هزار نفر از افرادی هستند که دائم و به‌صورت ویژه پیگیر حضور در مناطق عملیاتی هستند و به‌طور دائم درخواست‌ها مطرح می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چه استدلالی وجود داشت که داعش بعد از دست‌یابی به اهدافش در سوریه و عراق به سمت کشور ما هجوم ‌آورد، گفت: داعش نقشه مقرهای حکومتی خود را تهیه و برای هر منطقه حتی والی و به اذعان خودشان امیر انتخاب کرده‌اند.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا اضافه کرد: آنها مرزهای سرزمینی را به ولایت‌های مدنظرشان تقسیم کردند و حتی کسانی که قرار است به‌عنوان حاکم در این مناطق باشند را انتخاب کرده و در برخی مواقع آنها را معرفی کرده‌اند.

رستمیان تأکید کرد: داعش دست‌نشانده آمریکا و رژیم اشغال‌گر قدس است، طرح نیل تا فرات آنها که از سنوات گذشته مطرح بود، به‌دلیل نفوذ انقلاب اسلامی به شکست منجر شد ولی آنها هنوز به‌دنبال اجرای این طرح‌ها هستند، اتاق فکر آنها آمریکا و رژیم اشغال‌گر قدس است و به‌صورت مشخص رفتار و کردار آنها به‌خوبی مبین اهداف و اقدامات آنهاست.

وی با اعلام اینکه ایران مرکز مقاومت با کشورهای ضددین و ضدبشریت است، افزود: آنها تلاش داشتند با دست‌یابی به اهداف‌شان مرکز مقاومت جهان اسلام را هدف قرار دهند و این برنامه‌های آنها به‌خوبی طرح‌ریزی شده و با حمایت کشورهای عربستان، ترکیه و ... به‌دنبال خواستگاه خود هستند.

از فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا در ارتباط اقدام موشکی سپاه علیه مواضع داعش پرسیدیم که بیان کرد: موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مدرن‌ترین سلاح‌های حال حاضر جهان است، قدرت دفاعی کشور ما بارها و بارها در مذاکرات و برجام مورد اشاره  قرار گرفته است.

رستمیان خاطر نشان کرد: دشمن به‌دنبال این بود که در فضای برجامی قدرت موشکی ما را محدود کند تا از فعالیت موشکی ما کاسته  شود.

وی تصریح کرد: نیروهای نظامی ما هر جا که احساس کنند کشور با تهدید امنیتی مواجه شود ورود پیدا می‌کنند و لازم بود گوشه‌ کوچکی از توان نیروهای نظامی خود را به دشمنان نشان دهند.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا یادآور شد: ما از سهم و قدرت منطقه‌ای‌مان برای مبارزه با تروریسم استفاده کردیم و قدرت برتر ما در توان موشکی به‌خوبی مشخص شد.

رستمیان تأکید کرد: در جریان اقدامات موشکی همه موشک‌ها به مواضع  داعش برخورد کرده و ضربه مهلکی به مواضع آنها برخورد، مهم‌ترین نکته قدرت انتخاب دقیق اهداف و پرتاب موشک به همان اهداف از پیش تعیین‌شده بود.

وی در پایان گفت: توانمندی موشکی ما بسیار زیاد است و از همه زیباتر اینکه موشک‌ها به دست توانمند نیروهای داخلی ساخته می‌شود و در ساخت آنها خودکفا هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها