« هفته حقوق بشر آمریکایی» می‌تواند آینه‌ای برای انعکاس نفاق، دورویی و دروغگویی قدرت‌های استکباری مدعی حقوق بشر و فرصتی برای افشاگری و نمایاندن چهره واقعی آمریکای جنایتکار به عنوانبزرگترین ناقض این حقوق باشد.
کد خبر: ۸۸۷۹۰۸۳
|
۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با توجه به حمایت تمام قد نظام سلطه از رژیم پهلوی، پیروزی انقلاب اسلامی برای بسیاری از سیاسیون غربی کاملا غیرمنتظره بود. سردمداران دولت‌های استکباری که منافع خویش را در ایران از دست رفته می‌دیدند با تجهیز و تقویت گروهک‌هاى منحرف درصدد نابودی نظام مقدس و نوپای جمهوری اسلامی برآمدند.

هفته دوم تیرماه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، هفته‌ای پر حادثه​ و با خاطراتی تلخ به رنگ خون که هرگز از حافظه تاریخی این ملت پاک نخواهند شد. جنایاتی که عمدتا استکبار جهانی به رهبری آمریکا نقش اصلی را در آنها ایفا کرده است و به این منظور از آن به نام هفته حقوق بشر آمریکایی یاد می‌شود.

از ترور مقام معظم رهبری در ششم تیرماه 1360 در مسجد ابوذر تهران تا فاجعه هفتم تیر و شهادت شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 یار با وفای ایشان و انقلاب اسلامی و حوادث حمله شیمیایی دولت مزدور صدام به سردشت و ترور شهید آیت‌الله صدوقی و اسقاط هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج فارس توسط ناو جنگی آمریکا در 12 تیرماه اسناد گویای ضد حقوق بشری دولت آمریکا علیه ملت ایران است و هر یک از این حوادث خود به تنهایی سر فصل نوینی از صف‌آرایی «جبهه سلطه و استکبار جهانی» در مقابل جبهه حق به شمار می‌روند.

ششم تیرماه سال 1360 پروژه حذف رهبران اصلی جریان پیرو خط امام(ره)، با حادثه مسجد ابوذر تهران از سوی منافقین در ایران آغاز شد.

6 تیرماه 1360 و درست یک روز پیش از حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نمایندگی امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع، در مسجد ابوذر تهران جهت پاسخ به پرسش‌های مردم پشت تریبون قرار گرفتند، اما انفجار ضبط صوت بمب‌گذاری شده توسط گروهک تروریستی "فرقان" که بازوی نظامی منافقین بود، باعث شد از سمت راست بدن مورد اصابت ترکش‌ قرار بگیرند اما اراده خدا بر این تعلق گرفت که ایشان برای آینده نظام حفظ شوند.

درست یک روز بعد از حادثه ششم تیرماه و در روز 7 تیرماه 1360 باز هم منافقین و این بار با نقشه‌ای پیچیده‌تر و استفاده از عناصر تروریستی مورد حمایت آمریکا، با بمب‌گذاری در سالن جلسات حزب جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله دکتر بهشتی رئیس قوه قضائیه و 27 نماینده مجلس شورای اسلامی و 25 عضو اجرایی قوه مجریه و از جمله دو وزیر و 20 عضو فعال حزب جمهوری اسلامی و از دلسوزان نظام و یاران صدیق حضرت امام را مظلومانه به شهادت رساندند.

در روز 8 تیرماه 1360 منافقین با ترور رییس زندان اوین، شهید «محمد کچویی» یک بار دیگر ددمنشی و تروریست بودن خود را آشکار ساختند .

در 8 تیرماه 1366 نیروی هوایی ارتش رژیم بعثی مورد حمایت آمریکا و غرب، با استفاده از بمب‌های شیمیایی دریافتی از کشورهای غربی، چهار نقطه پر ازدحام شهر سردشت را مورد حمله قرار داد و 110 نفر از ساکنان غیرنظامی و از کردهای غیور ایرانی به شهادت رساندند و 8000 نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.

در یازدهم تیرماه 1361، آیت‌الله صدوقی، نماینده امام خمینی (ره) در استان و امام جمعه یزد، در آخرین نماز جمعه‌اش که مصادف با دهم ماه مبارک رمضان 1402 بود، در حالیکه جایگاه را ترک می‌کرد، توسط اعضای گروهک تروریستی منافقین به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

اوج دشمنی و کینه آمریکا از انقلاب اسلامی در روز 12 تیرماه 1367 و با انجام عملیات تروریستی و و اسقاط هواپیمای مسافربری که با پرواز شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دبی و پس از توقف بین راهی در بندرعباس، در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز آب‌های خلیج فارس سرنگون شد و تمامی 290 سرنشین آن که شامل 46 مسافر غیر ایرانی و 66 کودک بودند، جان باختند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هفتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.

این‌ها نمونه‌هایی از جنایاتی است که مستقیم یا غیرمستقیم از سوی منافقین در ایران انجام شد ولی اتحادیه اروپا و متعاقب آن آمریکا در اقدامی آشکار این گروه تروریستی و جنایتکار را که دستشان به خون بیش از 17 هزار انسان بی‌­گناه در ایران آغشته بود را از فهرست سازمان­‌های تروریستی خارج کردند. اقدامی که در واقع، وابستگی و تعلق داشتن گروه تروریستی منافقین و عملکرد آنها را به آمریکا و غرب ثابت کرد.

رهبر معظم انقلاب در 6 تیرماه سال 1394 در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر و جمعی از خانواده‌های شهدای استان تهران فرمودند: «امروز کشور به شناخت دشمن نیاز دارد... دشمنان جهانی که خودشان را به‌وسیله‌ انواع و اقسام اقلام آرایشیِ رسانه‌ای و تبلیغاتی بزک می‌کنند و در مقابل چشم قرار می‌دهند، بشناسیم؛ آمریکا را بشناسیم. در همین چند روز مشاهده کنید: فردا هفتم تیر است، حادثه‌ حزب اتفاق افتاده است؛ در سال ۶۶ در همین روز هفتم تیر، حادثه‌ بمباران شیمیایی سردشت اتّفاق افتاده است؛ بله، صدّام آن کار را کرد، امّا پشت سر صدام چه کسی بود؟ آمریکایی‌ها بودند، غربی‌ها بودند، همان کسانی بودند که بمب‌های شیمیایی را به او دادند، چراغ سبز هم به او دادند و در مقابل این جنایت بزرگ و این قتل‌عام عجیب سکوت هم کردند؛ در روز یازدهم تیر چند روز بعد ترور شهید صدوقی است که این هم کار همین جنایتکاران است؛ در روز دوازدهم تیر چند روز بعد از این حادثه‌ اسقاط هواپیمای ایرباس بر روی خلیج‌فارس است...اگر طراح این حوادث هم سرویس‌های امنیّتی آمریکا و غرب نبودند، حدّاقل کمک‌کننده بودند؛ حداقل تشویق‌کننده بودند. این دشمن‌ها را بشناسیم. به تعبیر بعضی دوستان، خوب است این هفتم تا دوازدهم تیر را هفته‌ «حقوق بشر آمریکایی» اعلام بکنیم». 

« هفته حقوق بشر آمریکایی» می‌تواند آینه‌ای برای انعکاس نفاق، دورویی و دروغگویی قدرت‌های استکباری مدعی حقوق بشر و فرصتی برای افشاگری و نمایاندن چهره واقعی آمریکای جنایتکار به عنوانبزرگترین ناقض این حقوق باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات