امام جمعه اشکذر در خطبه های عید سعید فطر از اتمامِ‌حجت مدیرکل محیط‌زیست با سایر کارخانه‌های آلاینده فولاد و کاشی برای رعایت استاندارهای محیط زیستی تا شهریورماه خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۹۰۶۸
|
۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، «حجت الاسلام محمدرضا طالبیان» امام جمعه اشکذر در خطبه اول نماز عید سعید فطر با تشبیه روز عید فطر به روز قیامت، به آیاتی از سوره قاف اشاره کردو گفت: به تعبیر آیه ۵۹ این سوره در روز قیامت، بهشت را به متقین نزدیک می کنند و جهنم کناهگاران که این تعبیر به این معنا که هرکسی در این روز تجسم و ساخته اعمال خود را در می یابد.

وی اشاره به این که هر شخصی سزای عمل خود را در قیامت می بیند، افزود: عید فطر نیز به مانند روز قیامت روز گرفتن پاداش الهی است و این ندا از سوی خداوند متعال می رسد که ای روزه داران بشتابید بسوی نماز عید و پاداش خود را بگیرید.

طالبیان در ادامه با بیان حدیثی از حضرت علی (ع) در مورد خیر دنیا و آخرت اظهار کرد: خیر و خوبی در مال زیاد و فرزند زیاد نیست بلکه در معرفت و علمی که خشیت خداوند آورد و حلم و بردباری در مصائب و سختی است.

وی ادامه داد: این خیر دنیا و آخرت برای کسانی که به بندگی خدا مباهات و از خداوند در برابر توفیق عبادات سپاسگزاری کرده و از گناهان استغفار می کنند و همچین در کار خیر سبقت بگیرند، به دست می آید.

امام‌جمعه اشکذر در خطبه دوم نماز عید فطر با اشاره به این‌که مدت‌هاست مسئولان شهرستان و روحانیت از آلودگی هوا توسط صنایع گله‌مندی دارند، گفت: جلسات متعدی تشکیل‌شده و نامه‌ای از طرف روحانیون شهرستان خطاب به معاون رئیس‌جمهور و مدیرکل محیط‌زیست کشور نوشته شد و درخواست شد به این وضعیت خطرناکی که پیداشده، رسیدگی کنند.

وی بابیان این‌که جلسه‌ای با مدیرعامل فولاد آلیاژی برگزار شد، اظهار کرد: نمایندگان مردم اشکذر از وی خواستار تعطیلی فاز جدید فولاد شدند که اعلام کردند ما مجری هستیم و مسئولان ذی‌ربط باید تصمیم بگیرند.

حجت‌الاسلام طالبیان از اتمامِ‌حجت مدیرکل محیط‌زیست با سایر کارخانه‌های آلاینده فولاد و کاشی برای رعایت استاندارهای محیط زیستی تا شهریورماه خبر داد و افزود: مردم این خطه به‌شدت از آلودگی این صنایع گله‌مند هستند و باید با خاطیان برخورد قاطع شود.

ارسال نظرات