خبرهای داغ:
عضو هيأت علمي جامعة المصطفي العالميه:
عضو هيأت علمي جامعة المصطفي العالميه گفت: فلسفه عيد فطر قرب الی الله و دوري از غضب الهي ,است حتی كسي كه كمترين توجه را به خدا داشته باشد خدا گناهان او را مي‌بخشد.
کد خبر: ۸۸۷۹۰۶۶
|
۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمد دشتی ضمن تبریک عید سعید فطر با اشاره به فلسفه عید در اسلام و مقایسه آن با دیگر فرهنگ‌ها اظهار کرد: نکته مشترک همه این اعیاد در فرهنگ اسلام، سایر فرهنگ‌ها و ملل خوشحالی و سرور فوق العاده ناشی از موفقیت بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش امام علی(ع) فلسفه عید در اسلام قرب الهی است، به تعبیری هر روزی که در آن روز معصیت خدا نشود و انسان کاری نکند که سبب غضب الهی شود آن روز عید است.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد: عید فطر به دنبال یک ماه عبادت، شکرگزاری، مناجات و شب زنده‌داری، مراقبت از نفس و اعضا و جوارح واقع شده تا مسلمانان به طور عموم در معرض تقرب و دوری از غضب الهی قرار گیرند.

 وی ادامه داد: عید فطر سبب سرور و شادمانی فراگیر ملت اسلام و مسلمانان است تا همه این شادمانی و سرور را با قرب الی الله و دوری از معصیت خدا تجربه کنند.

دشتی با بیان اینکه فلسفه عید قرب و دوری از غضب الهی است گفت: در این روز حتی کسی که مسلمان باشد ولی کمترین توجه را به خدا داشته باشد خداوند گناهان او را می‌بخشد.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه عید حرکت کردن در راستای فلسفه وجودی انسان است و هر اندازه انسان بتواند در راستای فلسفه وجودی خود حرکت کند رضایت الهی را کسب کرده است.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اهمیت نماز و زکات عید فطر گفت: نماز عید فطر سبب تقرب انسان پرهیزگار می‌شود و زکات فطره سلامتی و عافیت جسمی انسان را به همراه دارد که در پذیرش روزه و عبادت انسان مؤثر است و سبب خشنودی نیازمندان می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها