نتایج نظرسنجی جدید موسسه «پیو» نشان می‌دهد وجهه آمریکا بعد از روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور به شدت در سراسر جهان افت کرده است.
کد خبر: ۸۸۷۹۰۶۵
|
۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزارب بسیج نتایج نظرسنجی جدید موسسه «پیو» نشان می‌دهد وجهه آمریکا بعد از روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور به شدت در سراسر جهان افت کرده و بسیاری از مردم در کشورهای دیگر اعتمادی به توانایی وی برای رهبری آمریکا ندارند.

به گزارش رویترز، در حالی که پنج ماه از ورود ترامپ به کاخ سفید می‌گذرد، نتایح نظرسنجی انجام شده در 37 کشور دنیا نشان می‌دهد که میزان محبوبیت آمریکا در سایر کشورهای دنیا از 64 درصد در پایان ریاست‌جمهوری باراک اوباما به 49 درصد در دوران ترامپ تنزل پیدا کرده است.

میزان این تنزل در برخی از کشورهای متحد آمریکا نظیر مکزیک و کانادا و شرکای اروپایی این کشور مانند آلمان و اسپانیا بیشتر از سایر کشورها است.

رئیس‌جمهور آمریکا در اولین سفر برون‌مرزی خود در حالی با استقبال گرم عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی مواجه شد که حضورش در اجلاس ناتو به دلیل رفتار سرد سران کشورهای اروپایی حاشیه‌ساز شد.

نظرسنجی «پیو» نشان می‌دهد اکنون تنها 30 درصد از مردم مکزیک می‌گویند که نظر مطلوبی نسبت به آمریکا دارند. این رقم در دوران باراک اوباما، 66 درصد بود. در کانادا و آلمان این ارقام با افت 22 درصدی به ترتیب به 43 و 35 درصد رسیده است.

به نوشته رویترز، در بسیاری از کشورها، عملکرد ترامپ را می‌توان با نتایج نظرسنجی‌های دوران جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور قبل از اوباما مقایسه کرد که او نیز به سبب حمله سال 2003 به عراق، بسیار نامحبوب بود.

یافته دیگر در نظرسنجی پیو این است که تنها 22 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که اعتماد دارند ترامپ در مسائل جهانی تصمیمات درست را اتخاذ خواهد کرد. این رقم برای اوباما، 64 درصد بود. 

در سطح جهان، 75 درصد از پاسخ‌دهندگان، ترامپ را «متکبر»، 65 درصد «متعصب» و 62 درصد «خطرناک» دانسته‌اند. 55 درصد از مشارکت‌کنندگان هم او را «رهبری قدرتمند» توصیف کرده‌اند.

درباره سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا، 62 درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی با دستور اجرایی او برای منع سفر اتباع 6 کشور مسلمان از جمله ایران به خاک آمریکا مخالفت کرده‌اند.

ارسال نظرات