کم‌عرض‌بودن و تدابیر پلیسی از عوامل سنگینی ترافیک محور سوادکوه امروز است.
کد خبر: ۸۸۷۸۹۹۳
|
۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، تعطیلات مختلف در طول سال را می‌توان با ترافیک سنگین در محور سوادکوه مترادف نامید و تعطیلات روز عید فطر و تعطیلی روز‌ بعد از آن هم عامل مهمی در ایجاد و تقویت ترافیک در محور سوادکوه است.

*روانی تا شدت ترافیک در محور سوادکوه

محور سوادکوه تا حدود ساعت 15، دارای تردد روان بود ولی از ساعت 16 شاهد افزایش حجم خودرو‌ها و ایجاد ترافیک سنگین در این محور را به‌وجود آورد که همچنان ادامه دارد.

ترافیک محور سوادکوه از خروجی شهر زیراب تا ورودی شهر شیر‌گاه است که در برخی مواقع طول بیشتری را هم شامل می‌شود.

مهم‌تر‌ین عامل ترافیک محور سوادکوه را می‌توان در کم‌عرض بودن محور سوادکوه در منطقه سرخ‌کلا بخش زیراب شهرستان سوادکوه و منطقه جوارم و ورودی شهر شیر‌گاه و منطقه نارنج‌بن به همراه تدابیر پلیس‌راه برای مدیریت آن ذکر کرد.

هر‌چند ترافیک سال‌های گذشته در نقاط مختلف محور سوادکوه از گدوک تا انتهای شهر شیر‌گاه به ترافیک در چند نقطه محدود شد، ولی وجود نقاط ترافیکی در آن همچنان باعث تلف‌شدن زمان و هزینه می‌شود.

*بررسی تدابیر پلیسی در محور سوادکوه

تدابیر پلیس‌راه شهرستان سوادکوه را هم می‌توان در تشدید ترافیک این محور مورد بررسی قرار داد. مسدود‌کردن محور جنوبی به شمالی محور سوادکوه در در برخی مقاطع زمانی و همچنین مسدود‌کردن خط شمالی به جنوبی در شیر‌گاه باعث تخلیه بار‌ ترافیکی محور مقابل می‌شود ولی اگر زمان‌بندی‌ها و مدیریت آن با لحاظ‌کردن استفاده بهینه زمان و نگاه به تأثیر‌گذاری همه محور سوادکوه همراه نباشد به عنوان عامل تقویت سنگینی ترافیک مطرح می‌شود و علاوه بر آن عدم حضور پلیس‌راه در گلوگاه‌ها که باعث ایجاد چند مسیر مملو از خودرو‌ها را فراهم می‌کند که در مقطعی از زمان مسیر دو خطه به 6 خط افزایش می‌یابد که موجب قفل‌شدن عبور و مرور و زیر‌سؤال رفتن همه تدابیر ترافیکی را به همراه دارد.

در حال حاضر ترافیک درون‌شهری زیراب و از سرخ‌کلا تا ورودی شهر شیر‌گاه از دو طرف سنگین است و در ساعات پایانی روز یک‌شنبه هم شاهد عدم فعالیت سواری‌های زیراب و پل‌سفید به قائم‌شهر و بر عکس هستیم و مسافران دو شهرستان باید هزینه آژانس‌های تلفنی و یا پرداخت چند‌برابر قیمت برای حمل و نقل خود را بپردازند و متولیان این موضوع هم باید برای این مشکل، چاره‌اندیشی کنند.

* دوربین‌های کنترل ترافیک محور سوادکوه

راه‌اندازی دوربین‌های کنترل ترافیک محور سوادکوه که از امروز آغاز به کار کرد و با اعلام میزان سرعت مجاز خودرو‌ها توسط فرمانده نیروی انتظامی سوادکوه اعلام شد هر‌چند اقدام لازمی برای رصد ترافیکی است که خورو‌ها باید از منطقه گدوک تا ارفع‌ده با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت و 60 کیلومتر بر ساعت برای کامیون‌ها و از ارفه‌ده تا قائم‌شهرهم سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برای خودرو‌ها و 90 کیلومتر بر ساعت برای کامیون‌ها تردد کنند ولی برای کاهش قابل ملاحظه ترافیک علاوه بر تعریض محور سوادکوه، نیاز به تدابیر عملی‌تر و فوری‌تر دیگری لازم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها