خبرهای داغ:
خطیب نماز عید سعید فطر در سمنان گفت:‌ حمله موشکی به مواضع تروریست‌های داعشی در دیرالزور تنها درخواست سپاه و امر ولایت بود و برخی باید حواشی را کنار بگذارند.
کد خبر: ۸۸۷۸۹۶۸
|
۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی صبح امروز پس از پایان نماز عید سعید فطر در جمع مردم سمنان، با تأکید بر لزوم تقویت جهاد اقتصادی اظهار داشت: علاوه بر جهاد عبادی، باید جهاد اقتصادی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروز تجلی‌گاه جهاد عبادی و اقتصادی است، اظهار داشت: ادای نماز، جهاد عبادی و کمک به نیازمندان، جهاد اقتصادی است.

خطیب نماز عید سعید فطر در سمنان با بیان اینکه امروز دادن کفاره واجب است و همه کسانی که توان دارند باید فطریه بدهند، اظهار کرد: در این جهاد مالی، نیازمندان باید به نوایی برسند و سفارش شده است تا زکات فطره به فقرا داده شود.

وی افزود: زکات فطره می‌تواند با دست خود مردم به فقرا داده شود و هر کس فامیل، آشنا و همسایه فقیری دارد، می‌تواند این دین را ادا کند.

شاهچراغی با بیان اینکه افغانستانی‌های نیازمند نیز فقیر شرعی هستند، اظهار داشت: این افراد در صورت نیاز باید در اولویت قرار گیرند.

خطیب نماز عید سعید فطر در سمنان با بیان اینکه امروز یوم‌الجوایز است و فرشتگان جوایز را بین مؤمنان تقسیم می‌کنند، اضافه کرد: شب‌زنده‌داری، حضور در نماز جمعه و ... جایزه معنوی است که بین مردم مؤمن تقسیم می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه طهارت ماه رمضان باید حفظ شود، ادامه داد: حفظ طهارت ضروری است و باید تداوم یابد.

شاهچراغی با اشاره به حماسه‌آفرینی مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: حضور مردم در این صحنه‌ها موجب دوام انقلاب بود و این آیین در شهر سمنان نیز همچون شهرهای دیگر ایران اسلامی باشکوه تمام برگزار شد.

خطیب نماز عید سعید فطر در سمنان با اشاره به اینکه عملیات موشکی اخیر به دیرالزور سوریه و مقر داعش با درخواست سپاه و امر ولایت انجام شد، اظهار کرد: برخی باید حواشی را کنار بگذارند و این درخواست تنها از سوی سپاه پاسداران و امر ولایت انجام شده است.

شاهچراغی با بیان اینکه این حمله انتقام‌گیری از دشمن و هشداری به آمریکایی‌هایی بود، اظهار کرد: آمریکا بفهمد که باید حرف‌های بچه‌گانه را کنار بگذارد؛ مسأله موشکی ایران محدودیت ندارد و هر کس به کشور تجاوز کند، با حمله موشکی با آن‌ها مقابله خواهد شد.

وی به مطالبات مقام معظم رهبری از مسؤولان اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری مطالباتی دارند و تکلیف حقوق‌های نجومی، سند ۲۰۳۰ و تخلفات انتخاباتی باید روشن شود.

امام جمعه سمنان ادامه داد: تخلفات انتخاباتی در همه استان‌ها بوده و دادستان تهران نیز اظهار داشت که این تخلفات سراسری است.

شاهچراغی افزود: ما از قوه قضائیه می‌خواهیم سریع‌تر و قاطعانه به این تخلفات رسیدگی کند.

وی به سخنرانی احمد همتی نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی که پیش از نماز عید سعید فطر به ایراد سخن اشاره کرد و بر لزوم تقویت وحدت تأکید و اشاره کرد و افزود: وحدت چیز خوبی است و مردم نیز بر این امر واقف هستند؛ اما این وحدت باید از بالا شروع شود.

خطیب نماز عید سعید فطر در سمنان بیان کرد: وحدت باید از بالا حفظ شود و اگر بالایی‌ها وحدت را حفظ کنند، جامعه نیز این‌طور خواهند بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها