امام جمعه موقت شهرکرد:

وظیفه مسئولان حرکت در مسیر ظهور است

حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه های نماز عید فطر شهرکرد، گفت: مسئولان خدمت صادقانه را سرلوحه کار خود قراردهند.
کد خبر: ۸۸۷۸۹۳۹
|
۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه های نماز عید سعید فطر، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، عید سعید فطر را عید بزرگ بندگی واطاعت دانست و به اهمیت قرائت دعای ندبه در چهار روز جمعه، عید فطر، عید قربان و عید غدیر پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی، افزود: در اعیاد، هر انسانی و قومی به محضر بزرگانشان شرفیاب می شوند و ما شیعیان نیز در این روز عید به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شرفیاب می شویم و دعای ندبه می خوانیم.

وی، ادامه داد: افتخارات کشور ما مدیون عظمت اهلبیت علیهم السلام است و ایجاد، دوام و بقای انقلاب اسلامی نیز مدیون اهلبیت عصمت و طهارت است.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی، تصریح کرد: کشور ما طلابه دار زمینه سازی ظهور برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و انتظار از مسئولان و مردم حرکت در این مسیر است و باید طرح هایی که به اجرا می گذارند در این مسیر باشد.

خطیب جمعه موقت شهرکرد، آماده کردن موقعیت برای ظهور منجی عالم بشریت را تکلیف عموم مردم و مسئولین برشمرد و در ادامه با اشاره به روایتی از امام مجتبی علیه السلام سه مورد از عواملی که باعث نابودی و هلاک مردم می شود را بیان کرد.

وی؛ تکبر، حرص و حسد را سه عامل هلاکت انسان عنوان کرد و گفت: کبر و تکبر همان چیزی است که ابلیس یعنی شیطان بوسیله آن هلاک شد.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی، تکبر و غرور را به هم نزدیک دانست و افزود: در تاریخ موارد بسیاری وجود دارد که تکبر و غرور باعث کشته شدن حق شده است.

امام جمعه موقت شهرکرد، حرص و طمع و آز را دومین عامل هلاکت انسان عنوان کرد و گفت: حضرت آدم علیه السلام اولین کسی بود که دچار حرص شد و باعث گردید از حضور در بهشت اولیه محروم شود.

وی، ادامه داد: حرص منافاتی با ممدوح و پسندیده بودن فعالیت و ترقی انسان ندارد؛ اما در کنااااااااش و کوشش باید به آنچه خداوند می دهد راضی و قانع بود؛ زیرا حرص انسان را از خیلی مقامات معنوی محروم می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی، حسد را رهبری دانست که انسان را به بدی می رساند و اولین حسد را حسادت قابیل به هابیل دانست، که باعث شد برادرش را بکشد.

خطیب جمعه موقت شهرکرد، در خطبه دوم نماز عید سعید فطر با اشاره به نکاتی پیرامون سیاست داخلی و خارجی؛ ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان یک فرد باسابقه بیش از سی واندی سال در امور کشورداری، تأکید کرد: مقام معظم رهبری با مشکلات و معضلات مختلف کشور آشنا و با افراد مختلف با افکار و سلایق گوناگون کار کرده اند و ما این رهبر بزرگ را تقدیس می کنیم.

وی، انتظار اصلی از مسئولان را خدمت و حرکت در مسیر آموزه های دینی و بستر سازی برای ظهور منطبق با منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و بر پرهیز مسئولان از جناح بندی و گروه گرایی با تکیه بر حل مسایل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی، در بحث سیاست خارجی نیز به اتفاقات عربستان اشاره کرد و گفت: همواره پادشاهان کهنسال این کشور با عمر 70-80 سال به بالا در انتظار پادشاهی بودند؛ اما اکنون به نظر می رسد با آمدن یک جوان 31 ساله این رِژیم که راهش از ابتدا کج بوده و به سوی بیگانگان تمایل داشته، مقدمات تحقق آرزوی دیرینه مسلمانان که نابودی آل سعود است فراهم شده است.

امام جمعه موقت شهرکرد، همچنین گفت: از اقدام شجاعانه برادران سپاه که جواب دندان شکنی به داعشی ها دادند قدردانی می کنیم.

گفتنی است: دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مهمانان ویژه نماز عید سعید فطر در شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار