خبرگزاری بسیج: مجموعه شعر «زنده تر از تو کسی نیست» (سیمای امام خمینی «ره» در آیینه غزل از شاعران معاصر) به اهتمام رحیم زریان منتشر شد.
کد خبر: ۸۸۷۸۹۰۳
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در این کتاب، 152 قطعه شعر از 152 شاعر معاصر کشور در دو بخش «فصل حضور» و «فصل هجران» در رثای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به زیور طبع آراسته شده است.

گردآورنده در مقدمه این کتاب آورده است: «امام روح الهی که از ضمیر و بطن سرزمین یخ بسته ایران، در میان آتش نمرودیان، جهالت فرعونیان و قل و زنجیر حاکمان زمان را گسسته، فریاد رهایی سردادی، تو آمدی با بیرق اسلام در دست، حکم پیامبر در مشت و جوشن حیدر بر پشت، آواز بیداری را در روح و جان انسانهای به خواب رفته دمیدی.»

وی افزوده است: هر چند غزل را حلاوتی دگر است و شیرینی طراوت آن، جان را می نوازد و دل را می گدازد و شاعران این دفتر سیمای امام را در «آیینه غزل» به تماشا نشسته اند. چنانکه لسان الغیب می فرماید: «ما در پیاله عکس رخ یار دیده ایم/ ای بی خبر ز لذت شرب مدام ما»، با این همه حتی مثنوی هفتاد من کاغذ هم قادر نخواهد بود شرح این غم و هجران را بکاهد و فراق امام را تاب آورد.

مجموعه شعر «زنده تر از تو کسی نیست»  در 304 صفحه توسط انتشارات اطلاعات در سال 1396 به چاپ رسیده است.

از «رحیم زریان» تاکنون آثاری جون: مجموعه های شعر «آخرین غزل» (دفتر اول و دفتر دوم)، مجموعه‌های آواز رود (دفتر غزل(، گلونی (دفتر دو بیتی)، شاخه آفتاب (مجموعه شعر دفاع مقدس)، درصلاة باران (مجموعه شعر دفاع مقدس از شاعران گیلان و منتخب کتاب سال)، آبی تراز آسمان (مجموعه شعر میرزا کوچک‌خان و نهضت جنگل از شاعران معاصر)، شیوه شقایق‌ها (مجموعه شعر شاعران امروز شهرری)، کوچه‌های مهتاب (مجموعه شعر) و اقامه عشق (گزیده اشعار) منتشر شده است.

 

ارسال نظرات