نمایندگان مردم اشکذر خواهان توقف کامل طرح یزد یک شدند

نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر اشکذر در دیدار با مدیرعامل فولاد آلیاژی:طرح یزد یک را به طور کامل متوقف کنید/مدیرعامل فولاد آلیاژی: طرح «فولاد یزد یک» درچارچوب قوانین و مقررات محیط زیست است.
کد خبر: ۸۸۷۸۸۹۱
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر ، در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی یزد، امام‌جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان و نمایندگان منتخب و فعلی شورای اسلامی شهر اشکذر دغدغه‌های مردم اشکذر در خصوص احداث طرح فولاد یزد یک مطرح شد.

در این جلسه که عصر دیروز در دفتر امام‌جمعه اشکذر برگزار شد؛ مسائل و دغدغه های مردم از جمله اعتراض به هوای آلوده ناشی از صنایع ازجمله فولادها، تعطیلی کامل طرح فولاد یزد یک، مسئله کم‌آبی در بیان اینکه ۸۰ درصد آب یزد از استان‌های دیگر است، عدم رعایت استاندارهای زیست‌محیطی توسط صنایع فعال، تبعات اجتماعی، کم‌آبی، آلودگی ناشی از صنایع ازجمله یزد یک مطرح شد.

همچینین اشتغال‌زایی برای نیروهای غیربومی، آلودگی ناشی از نیروگاه‌ها، معادن شن و ماسه شویی، آمار بالای بیماری‌های سرطان، ریه و سقط‌جنین و نابود شدن محصولات کشاورزی، عدم انجام فعالیت‌ها و خدمات اجتماعی و عام‌المنفعه مثل بیمارستان، مدرسه، پارک و فضای سبز توسط فولاد آلیاژی، عدم پرداخت ارزش‌افزوده ناشی از فولاد آلیاژی به شهرستان،آلوده شدن آب‌های زیرزمینی از دیگر مسائلی بود که در این جلسه تشریح شد.

"محمدابراهیم قدیریان” مدیرعامل فولاد آلیاژی در حاشیه این جلسه در مصاحبه با خبرنگاربسیج اشکذر ضمن احترام به دغدغه مردم اشکذر، گفت: به نظر می رسد مخاطب سوال دوستان ما نیستیم و دوستان دیگر باید پاسخگو باشند ولی از جهت این که ما با نگاه و احساسات مردم آشنا شدیم کمک می کند بهتر بتوانیم تصمیم گیری کنیم.

وی ضمن رد این که فعالیتی بدون مجوز و پروانه ساخت انجام گرفته است، افزود: اگر این کار صورت می گرفت اولین کسانی که مدغی می شدند مسئولان شهرستان بودند؛ فعالیت طرح «فولاد یزد یک» درچارچوب قوانین و مقررات است و چنانچه اراده استان بر ادامه این طرح قرار بگیرد، ادامه می یابد.

منبع:اشکذرخبر
ارسال نظرات