خبرهای داغ:
آیت‌الله سبحانی در جلسه درس تفسیر قرآن، میزان زکات فطریه امسال را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۸۷۸۸۹۰
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
نظر آیت‌الله سبحانی در خصوص میزان زکات فطریه
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه درس تفسیر قرآن که در مجتمع عالی فقه برگزار شد، با اشاره به سخنان حواریون حضرت عیسی اظهار کرد: براساس آیات قرآن کریم حواریون حضرت عیسی گفتند که ما انصار خدا هستیم.

وی ادامه داد: اگر امروز جهاد نظامی برای ما امکان ندارد، جهادهای دیگری وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را انجام بدهیم. حیات ما در جهاد است، اگر امتی مجاهد باشد، می‌تواند حق خودش را بگیرد، اما اگر امتی اهل جهاد نباشد، مورد حمله دشمن قرار خواهد گرفت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: براساس آیات قرآن، شهدا به ظاهر مرده اند، اما در واقع آن‌ها زنده هستند و اگر انسان حیات ذلت باری داشته باشد، در واقع زنده نیست.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به عقاید جبری گرایان اظهار کرد: آن‌ها اعتقاد دارند که همه کارهای انسان را خداوند انجام می‌دهد و انسان نقشی در انجام کارها ندارد.

وی ادامه داد: فضای مجازی عقاید جوانان ما را هدف گرفته است و شبهات در این فضا منتشر می‌شود، اکنون وظیفه ما جهاد بیانی و قلمی است و باید از ابزارهای مختلف برای مقابله با شبهه پراکنی دشمن استفاده کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: علامه شرف الدین معتقد بود که ریشه قدرتمند نبودن شیعیان در لبنان، نداشتن علم است و او یک دبیرستان را برای جوانان شیعه در لبنان تاسیس کرد تا آن‌ها بتوانند به مقام‌های بالا در این کشور برسند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به ضرورت مهاجرت طلاب حوزه قم به شهرهای دیگر اظهار کرد: روحانیون زیادی در شهر قم وجود دارند که می‌توانند برای تبلیغ به شهرهای دیگر مهاجرت کنند، اما بسیاری از آن‌ها در قم سکونت دارند.

وی ادامه داد: اگر شهرهای دیگر خالی از روحانیون شود، دشمنان خلأ پیش آمده را پر می‌کنند، مبلغین باید در برنامه‌های خود به جوانان توجه کنند، ائمه معصومین(ع) مراقب بودند که اگر در منطقه ای علیه شیعه سخن گفته می‌شود، افرادی را برای مقابله به آن مناطق بفرستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: ماه رمضان سپری شد و خداوند را شاکر هستیم که توانستیم یک ماه را روزه بگیریم، اما در مقابل این نعمت باید چیزی را در راه خدا بدهیم، هر نعمتی یک شکری دارد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به ضرورت شرکت در نماز عید فطر اظهار کرد: باید برای شکر نعمت خداوند در ماه رمضان، زکات فطریه را پرداخت کنیم، فطریه برای افرادی که بیشتر نان می‌خورند، حدود 6 هزار تومان است، اما کسی که بیشتر برنج ایرانی می‌خورد، باید 30 هزار تومان زکات فطریه پرداخت کند، کسی هم که بیشتر برنج خارجی می‌خورد، زکات فطریه او 15 هزار تومان است.

وی ادامه داد: باید خداوند را به خاطر نعمت‌هایی همچون علم و فرزند شکر کنیم و شکر نعمت علم، نشر آن است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: هر طلبه ای که از لحاظ علمی در حد کمال است، باید به دنبال تبلیغ دین باشد، البته زندگی در شهر قم راحت تر است، اما برای کسی که سختی مهاجرت را برای تبلیغ دین تحمل کند، بهشت در انتظار است، اسلام امروز به مبلغین در مناطق مختلف نیاز دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها