مدیرکل زندان‌های استان مرکزی با اشاره به آمار زندانیان موادمخدر تصریح کرد: حدود 43 درصد از جمعیت زندانیان مربوط به مواد مخدر هستند.
کد خبر: ۸۸۷۸۸۸۰
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌عباس فلاحتی‌مطلق مدیرکل زندان‌های استان مرکزی در نشست خبری هفته قوه قضائیه با اشاره به تعدا زندان‌های استان گفت: تعداد 8 مرکز و یک زندان مرکزی در استان برای نگهداری و تربیت زندانیان وجود دارد که در این بین زندان مرکزی شامل بازداشتگاه مرکزی، بند نسوان، بند مالی، اردوگاه جرائم مواد مخدر و کانون اصلاح و تربیت برای زندانیان کمتر از 18 سال سن است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا ابتدای ماه رمضان، 36 زندانی مالی با کمک و مشارکت مردم از بند رها شدند و در هفته قوه قضائیه 24 زندانی غیرعمد نیز از حبس آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی تصریح کرد: در هفته قوه قضائیه مبلغ 750 میلیون تومان بود که در جشن گلریزان این مبلغ به یک‌میلیارد و 345 میلیون تومان رسید که امیدواریم تا نیمه فصل تابستان تعداد کل زندانی‌های رهایی یافته از بند به 120 زندانی برسد.

فلاحتی‌مطلق با اشاره به اینکه نسبت به سنوات گذشته جمع‌آوری و آزادی زندانیان بی‌سابقه بوده است، گفت: آزادی 40 نفر در دست بررسی است که 20 نفر از آنها در همین هفته آزاد می‌شوند. و با کمک‌های مالی موجود قطعا تا ابتدای مردادماه رقم کل آزادی‌ها به 120 نفر می‌رسد.

وی افزود: یکی از اقدامات موثر درخصوص کاهش زندانیان غیرعمد و مالی که در حال اجراست رد مال است که تاکنون 14 نفر در سطح استان مرکزی در این حوزه آزاد شده‌اند. امید است با توجه به این رقم شاهد آزادی حدود 50 زندانی دیگر باشیم.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی با اشاره به آمار زندانیان موادمخدر تصریح کرد: حدود 43 درصد از جمعیت زندانیان مربوط به مواد مخدر هستند.

فلاحتی‌مطلق با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها گفت: کلاس قرآن، تدریس احکام، دوره‌های مسائل خانوادگی، قرآنی، تربیتی و ورزشی از فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده برای زندانیان است. در حال حاضر نزدیک به 30 تا 40 روحانی در زندان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک یک‌هزار نفر تحت تعلیم روخوانی قرآن، حفظ، روان‌خوانی، ترتیل، نهج‌البلاغه و ... در زندان‌ها هستند. و بیش از 100 نفر زندانی از یک جزء تا کل قرآن را حفظ کرده‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته حدود 1850 کارت مهارت بدون عنوان زندانی برای زندانیانی که مهارت‌های فنی و آموزشی را فراگرفته بودند، صادر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات