تلاش بسیجیان قائم شهری در فرهنگ سازی طرحهای اقتصاد مقاومتی

با همت وتلاش بسیجیان قائم شهری در راستای فرهنگ سازی طرح اقتصاد مقاومتی،عرصه ترکیبی پرورش ماهی در شالیزار برنج آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۸۷۸۸۱۶
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از روابط عمومی سپاه قائم­شهر در راستای منویات مقام معظم رهبری وتکیه بر اقتصاد درون،طرحهای اقتصاد مقاومتی در عرصه های مختلف بویژه طرح ترکیبی پرورش ماهی در شالیزار برنج درسه روستای شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شده است.

مهدی خرسند مدیر بسیج سازندگی ناحیه قائم شهر در این خصوص گفت: طرح پرورش ماهی در شالیزارهای برنج از جمله طرحهای ترکیبی اقتصاد مقاومتی با مزایای بسیار بالا برای کشاورزان می باشد که هم اکنون در سه روستای میانرود،ریکنده وتلوک این شهرستان به مساحت 15 هزار متر از ابتدای شروع کاشت برنج اجرایی شده است.

مدیر بسیج سازندگی سپاه قائم شهر اکسیژن دهی آب شالیزار،کاهش امراز وبیماریهای برنج،نابودی علفهای حرز داخل شالیزار،تقویت بوته برنج در زمینه رشد و پرورش وافزایش محصول دهی به میزان10درصد وکاهش هزینه های کشاورزان را ازجمله مزایای این طرح بیان کرد و افزود : شیوه عمل کشاورزان در این طرح به اینگونه هست که با ایجاد حوضچه ای عمیق تر از سطح شالیزار با نزدیک شدن به زمان برداشت محصول وکم کردن تدریجی آب سطحی ،ماهیان نیز به داخل حوضچه منتقل شده ودر صورت کشت مجدد ،دوباره ماهیان حوضچه به داخل شالیزار هدایت وتا رسیدن به رشد مصرف درداخل شالیزاردوران پرورش خودشان را می گذرانندویا در غیر اینصورت داخل حوضچه مورد نظر رشد می کنند.

مدیر بسیج سازندگی ناحیه قائم شهردر پایان افزود : حوزه بسیج امام حسین(ع)این ناحیه نیز با در اختیار داشتن فضای مورد نیازدر اردوگاه شهید باقر زاده،پرورش 700قطعه مرغ محلی،15راس دام سبک،کاشت نهال خرمالو،انار وسنوبر وصیفی جات راآغاز کرده است تا در مصارف داخلی مورد بهره برداری قرار گیرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها