معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه:
ترویج فرهنگ وقف با رویکرد قرآنی وعلم و فناوری یکی از اولویتهای اداره اوقاف در سال جاری است.
کد خبر: ۸۸۷۸۸۰۸
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه در سال 96 سه اولویت مورد توجه سازمان اوقاف قرار دارد ، گفت: ترویج فرهنگ وقف با رویکرد قرآنی وعلم و فناوری یکی از اولویتهای اداره اوقاف در سال جاری است.

حجت‌الاسلام فخر الدین خدابندلوافزود: اولویتهای مختلفی در بخشهای عمرانی، اوقافی، فرهنگی وجود دارد اما سه اولویت قطب فرهنگی شدن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ وقف با رویکرد ایجاد وقفهای قرآنی و رویکرد علم و فناوری، سه اولویت مهم اداره اوقاف و امور خیریه در سال جاری است.

وی با بیان اینکه برای تحقق این اولویتها برنامه‌ریزی دقیقی در سطح استان انجام شده است،اظهار داشت: برای تحقق این اولویتها اهداف، سیاست‌گذاری، راهبرد، برنامه و فعالیت های مختلفی تدوین شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه بخشی از برنامه‌ها و فعالیتها برای تحقق اولویتهای اداره اوقاف به فعالیت برخی نهادها وابسته است،تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه بعضی از حُکمها برای برخی سازمانها به منظور همکاری با اداره اوقاف مصوب شده و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیتها هم استفاده کنیم.

وی درباره اولویتهای معاونت فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف در سال جاری یادآور شد: راه‌اندازی انجمن یاوران وقف با رویکرد ایجاد وقفهای جدید، آموزش سبک زندگی ایرانی - اسلامی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، پیگیری مباحث عمران و آبادانی بقاع متبرکه با رویکرد مدیریت جامع آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، اجرای امینانه نیات واقفان با رویکرد بهره‌مندی بیشتر جامعه، راه‌اندازی، تجهیز و فعال‌سازی مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه و ارتقاء سطح مدیریت بقاع متبرکه در بحث قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه از برنامه‌های معاونت فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف در سال جاری است.

ارسال نظرات