برگزاری آیین اختتامیه برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان درسپاه دشتی

مراسم اختتامیه برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان با حضور حجت‌الاسلام مصلح امام جمعه خورموج و حجت‌الاسلام ابوذر شاد مسئول دفترنمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان دشتی و سرهنگ غضنفری فرمانده سپاه دشتی در نمازخانه این ناحیه برگزار شد
کد خبر: ۸۸۷۸۷۶۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج ازدشتی فرمانده سپاه دشتی در این آیین  ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی است که انسان می‌تواند نفس خود را صیقل دهد و روح انسانی را متعالی گرداند.

علی غضنفری اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه توبه است ماهی است که فرصت‌هایی برای تقویت اراده، آشتی باخدا، برنامه‌ریزی، رفع کدورت، صبر، قناعت و پیوند با ولایت است.

در ادامه مراسم مسئو نمایندگی ولی فقیه در سپاه دشتی از اجرای برنامه‌های قرآنی و اخلاقی در ماه مبارک رمضان گزارشی ارائه و خاطرنشان کرد: 25 جلسه در ماه مبارک رمضان در ناحیه مقاومت بسیج سپاه دشتی تشکیل شد که از این تعداد 9 جلسه کلاس اخلاق، 12 جلسه تفسیر قرآن و 4 جلسه محفل انس با قرآن برگزار شد.

حجت‌الاسلام شاد افزود: تفسیر آیه های امربه معروف ونهی ازمنکر در ماه مبارک رمضان به نیروهای پایور ارائه گردید و همچنین محفل انس با قرآن نیز با حضور قاریان برتر شهرستان در محل نمازخانه این ناحیه با حضور نیروهای پایور و وظیفه برگزار شد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های قرآنی جهت تحقق بخشیدن به منويات و مطالبات مقام معظم رهبري (مدظله‌العالی) در خصوص تعميق معنويت، تقويت بصيرت و محوريت ولايت در تمامي شئون فكري معنوي و اعتقادي سپاه به‌کار گرفته شده است.

در ادامه امام جمعه شهر خورموج نیز ضمن بیان مطالبی پیرامون ماه مبارک رمضان و فریضه روزه داری اظهار داشت: پیامبر در شب معراج ده ها و صدها سوال را از محضر پروردگار داشتند و آن جواب ها را برای ما آوردند.یکی از آن سوال ها این بودکه خدایا ثمره روزه چیست که مردم باید روزه بگیرند؟خداوند در جواب رسولش فرمود:ثمره روزه حکمت است و حکمت ثمره معرفت است و معرفت ثمره یقین است.

وی افزود: با توجه به حالات معنوي كه در اين ماه براي فرد روزه دار دست مي دهد زمينه انجام كارهاي حسنه و نيك در او به اوج خود مي رسد

لازم به ذکر است در این مراسم از افراد برگزیده قرآنی با تقدیم هدایایی تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار