سعیدی در گفتگو با «بسیج» تاکید کرد

لزوم حمایت مالی مسئولان از خانواده ها برای فرزندآوری بیشتر

سعیدی گفت: عامل موثر در عدم تمایل زوج ها به داشتن فرزند بیشتر عدم حمایت های مالی مسئولان از آنهاست.
کد خبر: ۸۸۷۸۷۲۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با معضل تک فرزندی و راهکارهای جلوگیری از آن اظهار داشت: افزایش تک فرزندی در خانواده ها محصول تبلیغات بسیار زیادی است که در برهه ای از زمان تحت عنوان "فرزند کمتر زندگی بهتر" انجام شد.

وی افزود: ما در ده سال آینده با جمعیت پیر و کاهش شدید و قابل توجه تعداد جمعیت جوان در کشور مواجه خواهیم شد. لذا از همین حالا باید به مقابله با بحران پیری و افزایش تبلیغات برای مقابله با تک فرزندی بپردازیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه جوانان ما تمایلی به فرزندآوری ندارند خاطر نشان کرد: علی رغم ابلاغ سیاست های کلی از سوی مقام معظم رهبری بعضی از دستگاه ها همچنان سیاست های عملی خود را تغییر نداده اند و در عمل کار خاصی انجام نداده اند.

سعیدی خاطر نشان کرد: هنوز کتاب هایی برای راهنمایی افراد به داشتن فرزند کمتر وجود دارد و افراد به این مسئله تشویق می شوند که نباید به سادگی از این مسائل عبور کرد.

وی همچنین مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را از عوامل عدم تمایل خانواده ها به فرزند آوری بیشتر دانست و گفت: وقتی مردم و اقشار کم درآمد جامعه نمی توانند از عهده مخارج زندگی خود برآیند طبیعی است که تمایلی به داشتن فرزند بیشتر ندارند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عامل موثر دیگر در عدم تمایل زوج ها به داشتن فرزند بیشتر عدم حمایت های مالی مسئولان از آنهاست. در برخی کشورهای توسعه یافته زنان باردار از بسته های حمایتی برخوردار می شوند که این حمایت ها تا پایان زمان شیردهی ادامه دارد.

سعیدی در پایان ابراز داشت: متاسفانه حمایت های عملی لازم از فرزندآوری بیشتر خانواده ها به خوبی انجام نمی شود لذا باید این حمایت های به صورت عملیاتی صورت بگیرد تا این معضل کاهش یابد.


ارسال نظرات