بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت سالروز شهادت دكتر مصطفی چمران و تاسیس بسیج اساتید، مراسمی در محل پردیس مهندسی و فناوریهای نوین برگزار کرد.
کد خبر: ۸۸۷۸۶۷۹
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، بسیج اساتید این دانشگاه به مناسبت سالروز شهادت دكتر مصطفی چمران و تاسیس بسیج اساتید، مراسمی در محل پردیس مهندسی و فناوریهای نوین برگزار نمود.

 در این مراسم، ابتدا جمعی از اعضاء هیات علمی دانشگاه در محل مزار شهدای گمنام پردیس مهندسی و فناوری های نوین دانشگاه حاضر و ضمن قرائت فاتحه، با آرمانهای والای آن عزیزان تجدید میثاق نمودند؛ سپس در محل نمازخانه دانشكده برق و رباتیك به تلاوت دوره‌ای قرآن كریم پرداخته تا از بركات تلاوت قرآن در واپسین روزهای ماه مبارك رمضان بهره‌مند گردند.

پس از پایان تلاوت جزء سی‌ام، حضرت حجت الاسلام و المسلمین فندرسكی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود به ایراد سخنرانی پرداخت و حول موضوع اسلام و دموكراسی به تبیین مطالب ارزشمندی اشاره نمود. ایشان در این سخنان، انواع مدلهای مختلف حكومت بشری را نام برده و دیدگاه اسلام را در مقایسه با این مدلها مقایسه و تشریح كرد.

فندرسكی با بیان اینکه بر طبق این دیدگاه ضرورت و مشروعیت حكومت امام معصوم از سوی خداوند تعیین شده است و مردم نقشی در این زمینه ندارند، جایگاه مردم در حكومت اسلامی را پذیرفتن حكومت و كمك به تقویت و بسط آن دانست.

پس از اتمام سخنان مسئول دفتر نهاد رهبری در زمان فرارسیدن وقت شرعی اقامه نماز مغرب، حضار نماز جماعت مغرب و عشاء را برپا و پس از اتمام نماز، در ضیافت افطاری كه از سوی بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود تدارك دیده شده بود شركت كردند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها