احمد آریایی نژاد گفت: اگر ما در زمینه های اخلاقی و فرهنگی ضعف هایی داریم علت آن عمل گرا نبودن به نسخ اسلام و فرهنگ خودمان است.
کد خبر: ۸۸۷۸۶۴۶
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
احمد آریایی نژاد نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: ما فراتر از همه چیز اسلام را داریم و طبیعتا اگر اعتقاد به مبانی اسلام داشته باشیم به آنچه که همراه آن است از جمله عفاف و حجاب افتخار می کنیم و مایه فخر و مباهات ماست.

وی افزود: خانم ها حتی قبل از اسلام هم حجاب داشتند و به هر حال اینکه ما به داشته های خودمان افتخار نمی کنیم و مرغ همسایه را غاز می دانیم شاید یکی از علت های آن سطحی نگری باشد. انسان ها برای بعضی چیزها ارزش قائلند و به عکس و این ناشی از دیدگاه آدم هاست.

نماینده سابق مجلس بیان داشت: یکی از این سطحی نگری ها شاید این باشد که کشورهای دیگر پیشرفت علمی دارند چون حجاب ندارند یا فلان زبان صحبت می کنند یعنی ما به جای اینکه ریشه ضعف های خودمان را پیدا کنیم ریشه پیشرفت آنها را اشتباه می یابیم. اگر ما در زمینه های اخلاقی و فرهنگی ضعف هایی داریم علت آن عمل گرا نبودن به نسخ اسلام و فرهنگ خودمان است.

آریایی نژاد خاطر نشان کرد: بعضی از دانشجویان ما ساعت ها قبل از حضور در کلاس درس جلوی آینه می ایستند و آرایش چهره می کنند ولی دانشجویان واقعی خارجی فرصتی برای این کار ندارند چون بیشتر مشغول علم آموزی هستند. متاسفانه ما جزء کشورهای مقام دار در واردات مواد آرایشی هستیم. حتی معماری منازلمان و نمای ساختمان ها هم از نماهای بومی و اسلامی به سمت نماهای غربی و رومی رفته ما باید بر روی بینش ها و نگرش ها کار کنیم.

ارسال نظرات