عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
اصغر مسعودی گفت: امیدواریم این طرح در مجلس به تصویب برسد چرا که این هم مانند تلاوت زیبا در جذب جوانان به قرآن می تواند بسیار اثر گذار باشد. به این ترتیب می توانیم تبلیغات بهتری برای کشورهای دیگر داشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۷۸۵۸۲
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
اصغر مسعودی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: مقام معظم رهبری بارها بر تجلیل از مفاخر ملی و مذهبی ما تاکید داشته اند و سال هاست که توصیه کرده اند کتابت قرآن توسط مفاخر ملی خودمان انجام شود.

وی افزود: در مورد ترویج کتابت قرآن توسط مفاخر ملی طرحی ارائه دادیم. قرآنی که در حال حاضر در خیلی از نهاد های انقلابی و نهاد های دولتی ما وجود دارد کتابت آن توسط افراد غیر ایرانی است. در رایزنی های فرهنگی کشور ما در خارج بیشتر مواقع می بینیم اکثر قرآن ها در آنجا با خط کاتبان غیر ایرانی است در حالی که ما کسانی را داریم که هم خطشان ازکاتبان غیر ایرانی بهتر است و هم از لحاظ اشکالات فنی وضعیت بهتری دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: دغدغه رهبر معظم انقلاب این بوده که کتابت قرآن توسط کاتبان داخلی ترویج شود. امیدواریم که این طرح در مجلس به تصویب برسد چرا که این هم مانند تلاوت زیبا در جذب جوانان به قرآن می تواند بسیار اثر گذار باشد. به این ترتیب می توانیم تبلیغات بهتری برای کشورهای دیگر داشته باشیم.

ارسال نظرات