خبرهای داغ:
استاد اخلاق حوزه گفت: محصول نگاه حرام، غلبه‌ شهوت است، شهوت او که غلبه کرد، دیگر عقل کار نمی‌کند و به هر کار و جنایتی دست می‌زند؛ اما اگر چشم خود را کنترل کرد، این حالت، از بین می‌رود.
کد خبر: ۸۸۷۸۵۴۱
|
۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ استاد اخلاق حوزه علمیه از اصفهان ظهر در جمع اقشار مردم اظهار کرد: در روایت از امام صادق (ع)  آمده است که حضرت عیسی به اصحاب خود چنین سفارش می کرد، «إِیَّاکُمْ وَ النَّظْرَهَ فَإِنَّهَا تَزْرَعُ فِی الْقُلُوبِ الشَّهْوَهَ وَ کَفَى بِهَا لِصَاحِبِهَا فِتْنَه؛ مبادا که به نامحرم نظر بکنی، کسی که به نامحرم نظر بکند، این نظر کردن، بذر شهوت پاشیدن است و همین برای فتنه صاحبش کافی است.

آیت الله محمد علی ناصری تصریح کرد: محصول نگاه حرام، غلبه‌ شهوت است، شهوت او که غلبه کرد، دیگر عقل کار نمی‌کند و به هر کار و جنایتی دست می‌زند؛ اما اگر چشم خود را کنترل کرد، این حالت، از بین می‌رود.

نگاه حرام و نابودی اعمال

وی در توضیح آثار نگاه حرام تاکید کرد: در روایت دیگری حضرت نبی اکرم صلى الله علیه و آله فرمودند،«اشْتَدَّ غَضَبُ اللَّهِ عَلَى امْرَأَهٍ ذَاتِ بَعْلٍ مَلَأَتْ عَیْنَهَا مِنْ غَیْرِ زَوْجِهَا أَوْ غَیْرِ ذِی مَحْرَمٍ مِنْهَا فَإِنَّهَا إِنْ فَعَلَتْ ذَلِکَ أَحْبَطَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ کُلَّ عَمَلٍ عَمِلَتْه؛ غضب خدا شدت پیدا می‌کند بر زنی که به مردی غیر از شوهر خودش یا مرد غیر محرم نگاه شهوت آلود کند که اگر چنین کند، خدا همه اعمالش را نابود می‌کند.

چشم هایی که در قیامت گریان نیستند

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: در روایتی از حضرت باقر (ع) است که می فرمایند، «کُلُّ عَیْنٍ بَاکِیَهٌ یَوْمَ الْقِیَامَهِ إِلَّا ثَلَاثَهً عَیْنٌ غُضَّتْ عَنْ مَحَارِمِ اللَّهِ وَ عَیْنٌ سَهِرَتْ فِی طَاعَهِ اللَّهِ وَ عَیْنٌ بَکَتْ فِی جَوْفِ اللَّیْلِ مِنْ خَشْیَهِ اللَّهِ؛ همه چشم ها روز قیامت گریان است، مگر سه چشم؛ نخست، گروهی که چشم‌های خود را از محارم الهی کنترل بکنند و به نامحرم نگاه نکنند.

وی افزود: گروه دوم کسانی که برای عبادت خدا شب بیداری کرده باشد و گروه سوم کسانی که از خوف عذاب الهی در دل شب گریسته باشد.

آیت الله ناصری عنوان کرد: شنیدم مرحوم حاج آقا رحیم ارباب در پاسخ به چگونگی رسیدن به این مقام های خود، فرموده که در مدت عمر خود،هرگز به نامحرم، نگاه نکرده است.

وی در تشریح پاداش کنترل چشم خاطرنشان کرد: روایت از حضرت صادق (ع) است که می فرماید، مَنْ نَظَرَ إِلَى امْرَأَهٍ فَرَفَعَ بَصَرَهُ إِلَى السَّمَاءِ أَوْ غَمَّضَ بَصَرَهُ لَمْ یَرْتَدَّ إِلَیْهِ بَصَرُهُ حَتَّى یُزَوِّجَهُ اللَّهُ مِنَ الْحُورِ الْعِین؛ کسی که چشمش به زن نامحرمی، بیفتد و چشم خود را بالا ببرد، یا چشم خود را ببندد، چشمش را دوباره بر نمی گرداند، مگر اینکه خداوند یک حورالعین را به او تزویج می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها