مسؤول امور روحانیون سپاه 15خرداد:

جامعه ای که مسئولان آن حساسیت در برابر منکرات را از دست بدهند؛ نابود می شود

خبرگزاری بسیج: مسؤول امور روحانیون سپاه 15خرداد درباره اصلاح ناقص برخی از جوامع در گذشته، خاطر نشان کرد: تعداد کمی مانند حضرت نوح و صالح که در میان اقوام گذشته امر به معروف و نهی از منکر می کردند توفیق بر اصلاح کلی جامعه نیافتند.
کد خبر: ۸۸۷۸۵۰۱
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام حسین عبدالله پور با بیان اینکه اگر در جامعه ای، مسئولانش حساسیت در برابر منکرات را از دست بدهند؛ آن جامعه رو به نابودی خواهد رفت، یادآور شد: اشرافی گری، بریز و بپاش، غرق شدن در ناز و نعمت، اسراف و مصرف گرایی، شهوت پرستی، هوس پرستی، اهل عیش و نوش بودن از مهمترین عوامل فساد در جامعه است.

استاد اخلاق با ابراز اینکه قانون و سنت الهی برای ماندگاری و حیات جامعه ای است که احساس اصلاح و حساسیت اصلاح در آن جامعه وجود دارد، افزود: نابودی مخصوص جامعه ای است که حساسیت اصلاح در آن از بین برود، این قانون در بدن انسان ها هم حاکم است؛ مانند گلبولهای سفید خون که مانع از بین رفتن میکروب ها هستند و در برابر آنها ایستادگی می کنند.

وی بیان کرد: ماندگاری با کسانی است که هم صالح هستند و هم در راه اصلاح قدم برمی دارند.

فاسد نمی تواند اصلاح کننده باشد

حجت الاسلام عبدالله پور اضافه کرد: دانشمندان و صاحبان خرد، عقل، قدرت و دارایی نیروهای مدافع جامعه هستند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بحث ضررها و آسیبهای فساد، اهم آسیب ها را نام برد و افزود: فاسد نمی تواند اصلاح کننده باشد چرا که همه را به فساد می کشاند، دستمال کثیف خود چطور می تواند پاک کننده باشد؟

جهاد همه جانبه لازمه مبارزه با فساد است

نماینده ولی فقیه در بسیج قرچک فساد مالی و اقتصادی را کاهش دهنده و از بین برنده تولید و ساخت و ساز مطرح کرد و گفت: سرمایه دار از طریق زد و بند راحتتر می تواند افزایش سرمایه نامشروع داشته باشد.

وی با اظهار اینکه فساد سبب ترغیب سرمایه دار به رشوه جهت افزایش سرمایه از راه های غیرمستقیم می شود، اضافه کرد: افزایش مال و لقمه حرام عامل ایجاد گناهان و فساد در جامعه می شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قرچک، جهاد همه جانبه را لازمه مبارزه با فساد دانست و تصریح کرد: فاسد شدن مدیران، مسؤولان و مردم باعث می شود که جامعه به اردوگاه استکبار تبدیل شود و عاملان آنها دست به خیانت بزنند.#

ارسال نظرات