انتقاد عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

امضای سند ننگین دیگر همچون برجام در حوزه انرژی

کارخانه ای گفت: معاهده آب و هوای پاریس از موارد بازدارنده توسعه صنعتی کشور در عرصه نفت و گاز است؛ این مسأله مغفول مانده ؛ همچون سند آموزش 2030 در حوزه فرهنگ و آموزش، این سند هم در حوزه صنعتی کشور اهمیت دارد.
کد خبر: ۸۸۷۸۴۶۴
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۶

ابراهیم کارخانه ای، عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به معاهده آب و هوایی پاریس گفت: این معاهده ای است که ترامپ اعلام کرد که از آن خارج خواهد شد و این درحالی است که دولت مردان کشورمان به امضای آن تن دادند.

وی افزود: این مسأله بسیار مهمی است که ما عضو این قرارداد شده ایم .در حقیقت این قرارداد یک سند ننگین 2030 و برجام دیگر در زمینه آب و هوایی است که باید شفاف سازی شود و روی آن کمتر بحث و بررسی قرار گرفته است.

این عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: عضویت جمهوری اسلامی ایران محدودیت آور در استفاده از منابع فسیلی همچون نفت و گاز است این درحالی است که ما دارای بیشتری ذخایر نفت و گاز در جهان هستیم.به این ترتیب آخرین کشوری خواهیم بود که ذخایر نفت و گاز آن به پایان می رسد اما جای این سوال وجود دارد که چرا مسئولین چنین قراردادی را امضا کرده اند؟

وی افزود: این قرارداد، ایران را در استفاده از ذخایر نفت و گاز و ورود این محصولات به چرخه صنعت محدود می کند؛ آمریکا برای اینکه وقفه ای در استفاده از منابع فسیلی ایجاد نشود و چرخ صنعت آنها که گازهای گل خانه ای ایجاد می کنند بچرخد از این معاهده خارج شد اما مسئولین ما به امضای آن تن دادند.

امضای سند ننگین 2030 دیگر در حوزه انرژی

کارخانه ای گفت: ذخایر زیرزمینی آمریکا محدود است و روزی تمام می شود اما ایران این طور نیست؛ ما باید بر اساس برنامه نفت و گاز را وارد چرخه توسعه کشور کنیم تا ارزش افزوده این انرژی ها در داخل کشور مصرف شود. اما به این ترتیب عملا محدودیت بسیار شدید برای مصرف گاز و نفت ایجاد خواهد شد.

وی افزود: این درحالی است که اگر نزدیک به 180 کشور در این معاهده عضو هستند ذخایر نفتی گازی ندارند و یا در مدت 15 سال آینده ذخایر آنها تمام می شود اما جمهوری اسلامی ایران به صورت پایدار ذخایر نفت و گاز خواهد داشت و هنوز هم از آن بهره مند است.

این نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: این قرارداد از موارد بازدارنده توسعه صنعتی کشور در عرصه نفت و گاز است؛ این مسأله مغفول مانده ؛ همچون سند آموزش 2030 در حوزه فرهنگ و آموزش، این سند هم در حوزه صنعتی کشور اهمیت دارد.

ارسال نظرات