عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
عاشوری گفت: دولت وزارت صنعت، کشاورزی و حتی محیط زیست را هماهنگ کند و موانع تولید را از سر راه بر دارند تا گیر و گورهای حقوقی حل شوند در حال حاضر اگر یک سرمایه دار بخواهد سرمایه گذاری کند، پشیمان خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۷۸۴۶۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۵

ناصر عاشوری، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اقدام دولت در زمینه پیاده سازی اقتصاد مقاومتی گفت: دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی و پیاده سازی سیاست ها و منویات مقام معظم رهبری حرکاتی انجام داده اما کافی نیست.

وی افزود: بر خی از ادارات و وزارت خانه ها در تعارض با هم هستند در حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی باید این مجموعه های مرتبط و لینک شوند و مانند یک پازلی که تکه تکه است و هیچ کدام به تنهایی چیزی نشان نمی دهد اما وقتی کنار هم قرار می گیرند یک تابلوی زیبایی را درست می کنند.

عاشوری گفت: دولت وزارت صنعت، کشاورزی و حتی محیط زیست را هماهنگ کند و موانع تولید را از سر راه بر دارند تا گیر و گورهای حقوقی حل شوند در حال حاضر اگر یک سرمایه دار بخواهد سرمایه گذاری کند از کرده خود پشیمان خواهد شد. این قدر سرمایه گذار را معطل می کنند که پس از یک سال پشیمان می شود و به دنبال دلالی و کار چاق کنی می رود یا پولش را در موسسات دولتی می گذارد و سودش را می گیرد.

وی افزود: سازمان محیط زیست به کشورهای آلمان اتریش و... مراجعه کند و ببیند که این کشورها چه طور با محیط زیست کنار آمده اند. این افراد دامداری و صنعت را باهم پیش می برند لذا سازمان های ما نیز از این روند الگو بگیرند چه کاری انجام دهد.

عاشوری تصریح کرد: اگر این مسائل را عملیاتی نکنیم به جایی نمی رسیم فضای کار و کسب و کار در این کشور باید تسهیل شود دولت هم باید به کمک همه وزارت خانه ها کمک کند تا شغل و تولید ایجاد کند نه کارهای دلالی و خدماتی.شاید تا کنون 10 درصد از سیاست های اقتصادی مقاومتی اجرا شده و 80 درصد آن اجرایی نشده است.

دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی جزیره ای عمل می کند

وی خاطرنشان کرد: اینکه رهبر انقلاب 5 سال پی در پی اعلام می کند که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فلسفه آن این است که تاکنون این سیاست ها اجرایی نشده است. رهبر ما کسی است که هم نماینده مجلس، رییس جمهور مسئول اجرا و... بوده است و می داند شاه کلید مشکلات این کشور چیست رهبر فرد بی اطلاعی نیست که می گویند باید اقتصاد مقاومتی اجرایی شود.

ارسال نظرات