مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: سال گذشته 45 هزار و 460 پرونده معاینات به پزشکی قانونی استان ارجاع داده شد که این میزان نسبت به سال گذشته از یک‌درصد رشد برخوردار بود.
کد خبر: ۸۸۷۸۴۴۸
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی رضایی مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به دلایل عدم رضایتمندی مردم استان از خدمات این سازمان گفت: پزشکی قانونی استان مشکلات عدیده‌ای در بخش‌های مختلف از جمله کمبود فضای فیزیکی، نداشتن ساختمان ملکی، کمبود اعتبارات، کمبود نیروی انسانی و... دارد.

وی افزود: کمبود فضای فیزیکی و حجم مراجعات بسیار در اراک باعث شده تا بیشتر ارباب رجوع‌ها در خارج از سازمان بر روی چمن‌ها برای انجام کارشان به انتظار بنشینند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی تصریح کرد: شهرستان ساوه حدود 30 سال سالن کالبدشکافی نداشت تا اینکه پس از تلاش‌های بسیار و با مساعدت شهرداری ساوه توانستیم مکانی برای این امر اختصاص دهیم.

رضایی کمبود پزشک را یکی دیگر از مشکلات این سازمان مطرح کرد و گفت: به دلیل شرایط خاصی که این حرفه دارد و میزان حقوقی که برای آن پرداخت می‌شود پزشکان خیلی راغب به کار کردن در این مجموعه نیستند. اصلی‌ترین عامل هم کمبود بودجه‌ای اداره‌کل است، به طوری که متاسفانه تنها دو پزشک زن در این مجموعه فعالیت دارند که این آمار مطلوب نیست.

وی افزود: سال گذشته 45 هزار و 460 پرونده معاینات به پزشکی قانونی استان ارجاع داده شد که این میزان نسبت به سال گذشته از یک‌درصد رشد برخوردار بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی تصریح کرد: 50 درصد پرونده‌های پزشکی قانونی مربوط به حوادث رانندگی بوده است که چنانچه فرهنگ‌سازی شود و افراد نیز قوانین و مقرارات را رعایت کنند می‌توان بسیاری از مشکلات این بخش را کاهش داد.

رضایی با اشاره به آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان مرکزی گفت: سال گذشته 513 نفر در اثر حوادث رانندگی کشته شده‌اند که از این تعداد 489 پرونده در پزشکی قانونی استان و مابقی در سایر شهرستان‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: 14 درصد از فوتی‌های ارجاع شده به پزشکی قانونی را مرگ‌های طبیعی، 3.4 درصد را مرگ‌های ناشی از مواد مخدر و 2.9 درصد را حوادث ناشی از کار، 14 درصد مرگ طبیعی و 14 درصد هم سایر موارد تشکیل داده بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی تصریح کرد: 19 نفر در استان حین کار جان خود را از دست داده‌اند و 658 مورد از حوادث کار به صورت سرپایی معاینه شدند ولی در مجموع فوتی‌های ناشی از حوادث کار در استان 44 درصد کاهش داشته است.

رضایی 103 مجوز سقط جنین در استان خبر داد و گفت: صدور این جوازها براساس دستور سه کارگروه تخصصی این حوزه صادر شد.

وی از اجرای طرح دادپزشک در پزشکی قانونی استان مرکزی خبرداد و گفت: در این طرح جواز دفن متوفیانی که به صورت طبیعی جان خود را از دست داده‌اند در کوتاه‌ترین زمان و انجام مراحل اداری انجام می شود. در این طرح جواز دفن متوفیان با قیمت مصوب وزارت علوم پزشکی و سازمان پزشکی قانونی که 126 هزار تومان است صادر می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات