خبرهای داغ:
پلیس آلمان دو فرد مظنون از جناح چپ افراطی متهم به برنامه ریزی برای جرائم خشونت طلبانه در جریان نشست جی ۲۰ را دستگیر کرد.
کد خبر: ۸۸۷۸۳۳۱
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حدود دو هفته مانده تا برپایی نشست جی 20 در هامبورگ که هفتم و هشتم جولای (هفدم و هجدهم تیرماه) در این شهر برگزار می شود، پلیس دو مظنون که قصد حملات تروریستی و ایجاد ناامنی در جریان این نشست را داشتند دستگیر کرد.

به گفته پلیس آلمان این افراد دستگیر شده جزو جنایتکاران جناح چپ افراطی در آلمان هستند.  حرکات این دو مرد 23 و 27 ساله به گفته یکی از شاهدان شب پنج شنبه در یکی از محله های هامبورگ از طرف پلیس مورد شک قرار گرفت. کارکنان پلیس هویت آن ها را مورد بررسی قرار دادند و در نزدیکی این دو مرد یک وسیله نقلی با پلاک برلین کشف کردند.

به گفته پلیس در این وسیله نقلیه ابزاری مشکوک همراه با لیست ویژگی های برخی وسایل نقلیه پلیس کشف شده است.

پلیس آلمان بر این عقیده است که این دو مظنون دستگیر شده برای آماده کردن برخی جنایات سخت در ارتباط با نشست جی 20 به هامبورگ سفر کرده اند.

این دو نفر بعد از بازداشت موقتی آزاد شدند اما ممنوعیت اقامت برای آن ها در برخی محله ها لحاظ شده است.

هفته نامه "اشترن" نیز از بزرگترین عملیات پلیس آلمان در آستانه نشست جی 20 خبر داده و نوشت:  پلیس آلمان حدود دو هفته مانده تا برگزاری نشست جی 20 در هامبورگ بزرگترین عملیات پلیس تاریخچه این شهر را برای تامین امنیت این اجلاس آغاز می کند.

بیش از 15 هزار نیروی پلیس در چارچوب عملیات بزرگ هامبورگ در این شهر مستقر خواهند شد.

علت این عملیات بزرگ پلیس و شروع زودتر از موعد آن فعالیت های قدرتمندانه برخی مخالفان برگزاری این نشست است. آن ها برای روز شنبه تظاهرات علیه بازداشتگاهی در هامبورگ را برنامه ریزی کرده اند. این تظاهرات توسط پلیس به عنوان تجمعی مشکل ساز ارزیابی شده است.

سازمان های امنیتی آلمان انتظار دارند که در نشست جی20 که در روزهای هفتم و هشتم جولای (17 و 18 تیر) در هامبورگ برگزار می شود علاوه بر اعتراضات صلح آمیز همچنین اعتراضاتی خشونت طلبانه از طرف گروه های افراطی که به این شهر می آیند برگزار شود.

چندی پیش نیز حملات آتش سوزی به تاسیسات ریلی بسیاری از ایالات آلمان منجر به تاخیر و توقف حرکت بسیاری قطارها شد که به گفته پلیس آلمان از طرف گروه های چپ گرای افراطی و در اعتراض به نشست جی 20 انجام شده بود.

روزنامه دی ولت نیز چندی پیش در گزارشی خبر داد که هامبورگ خود را برای حملات تروریستی احتمالی آماده می کند.

یکی از مقامات پلیس آلمان به این مسئله اشاره کرده و اظهار داشت که ما می توانیم درباره موضوع ترور تنها بگوییم که حتی زمانی که هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد با این حال احتمال حمله تروریستی از طریق عاملان ترور تنها وجود دارد. در کوتاه مدت احتمالا شواهد و مدارکی در این باره از طرف سرویس های اطلاعاتی ارائه می شود.

این مقام پلیس آلمان اعلام کرد که هامبورگ در جولای همچنین حمایت هایی از واحدهای ضد تروریستی سایر کشورهای اروپایی دریافت خواهد کرد. در این راستا نیروهای ویژه اتریش موسوم به کبرا کمی قبل از برگزاری این نشست به هامبورگ می آیند. همچنین گفتگوهایی در این راستا با هلند در حال انجام است. واحدهای ویژه کبرا از جمله در گروگانگیری های مسلحانه، مبارزه با تروریسم و جنایت های سازمان دهی شده و حمایت از سیاستمداران بلند پایه همکاری می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها