خبرهای داغ:
یک وبگاه لبنانی نوشت خیال «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان با انتصاب «محمد بن سلمان» به ولی‌عهدی عربستان راحت شده و وی افزایش فعالیت‌های خود در این کشور را در سر می‌پروراند.
کد خبر: ۸۸۷۸۲۵۵
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، وبگاه «لبنان دیبایت» در گزارشی درباره انتصاب «محمد بن سلمان » به ولیعهدی عربستان نوشت قدرت گرفتن بن سلمان، به نحوی تقویت جریان‌های متحد عربستان در لبنان است.

در این گزارش آمده است: به محض برکناری «محمد بن نایف» از ولی‌عهدی عربستان، «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان نفس راحتی کشید و روزهای آینده خود را در ذهن مجسم کرد که چگونه می‌تواند موقعیت گذشته خود با عربستان مخصوصا از نظر تجاری را برگرداند.

الحریری به این فکر است که چگونه کارمندان شرکت «سعودی اوجیه» را به سرکار برگرداند و عربستان چگونه رکود ماه‌های اخیر را برای آن جبران خواهد کرد. بسیاری از آرامش الحریری علیرغم تمام بدهی هایی (که در رابطه با شرکت سعودی اوجیه در عربستان برای او پیش آمده) تعجب می‌کردند و به دنبال تحلیل دلایل آن بودند و برخی این موضوع را به تغییرات احتمالی در عربستان ارتباط می‌دانند که اکنون نیز اتفاق افتاد.

شرکت «سعودی اوجیه» دومین شرکت بزرگ عربستانی با مدیریت سعد الحریری است و در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است، این شرکت توسط «رفیق الحریری» پدر سعد بنیان نهاده شد.

گفته می‌شود عربستان خواستار آن است که متحدانش در بیروت و در مقدمه آنها سعد الحریری نیمی از کرسی‌های پارلمان را کسب کنند تا در برابر گزینه‌های حزب الله بایستند، از این رو برای ریاض مهم نیست که قانون انتخابات لبنان بر اساس نسبیت باشد یا اکثریت بلکه مهم، نتیجه آن یعنی رقمی که ذکر شد، است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها