خبرهای داغ:
کارگاه آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی در ناحیه لنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۸۱۳۰
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لنجان، درسوم تیر ماه 96؛ کارگاه آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی ناحیه لنجان توسط  جناب سرگرد قاسمی از راهنمایی و رانندگی زرین شهر برگزار شد، ایشان خواهان آموزش کلی قوانین راهنمایی و رانندگی در مدارس و حتی آشنایی با ترافیک در سطح دانشگاهها  بودند.

جناب سرگرد قاسمی از راهنمایی و رانندگی زرین شهر گفتند: خیلی بهتر است که در مدارس، قوانین راهنمایی و رانندگی تدریس شود تا هنگامی که فرد به سنی میرسد که   میخواهد گواهینامه بگیرد باقوانین آشنا باشد و بهتر بتواند آن را رعایت کند و حتی در دانشگاهها هم می توان دروس ترافیک تدرس شود تا دانشجو با مشکلات ترافیکی هم آشنا شود .

ایشان در خصوص قوانین مربوط به عابر پیاده اظهار داشت: طبق ماده 4 قانون ایمنی و ماده 26 قانون رسیدگی به تخلفات 1389؛ عابر پیاده هم جریمه داردولی چون زیر ساختها آماده نیست، این جریمه اعمال نمی شود .

قاسمی اضافه کردند: عابر پیاده در اتوبان ها مقصر است ولی اگر در آن حادثه وسیله نقلیه مجاز باشد، گواهینامه مجاز داشته باشد، وسیله نقلیه عیب فنی نداشته باشد، راننده اقدام به کنترل خودرو کرده باشد و با سرعت مطمئنه رانندگی کرده باشد. اگر عابر به صورت ناگهانی وارد خیابان شود و راننده در موقعیت عدم فرار قرار بگیرد باز هم با رای کارشناسی و دادگاه، عابر پیاده  مقصر می شود .

سرگرد قاسمی در پایان موارد توقیف در پارکینگ موتور سیکلت را علاوه بر جریمه اینگونه برشمارد: راکب فاقد کلاه ایمنی باشد، حرکتش خلاف جهت باشد، از چراغ قرمز عبور کند، از پیاده رو عبورکند  و حمل بار نامتعارف داشته باشد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها