با تسلط نیروهای عراقی بر اکثر مناطق شهر موصل، داعش دیگر تاب مقاومت در برابر آنها را ندارد و نفس های آخر خود را در عراق می کشد.
کد خبر: ۸۸۷۸۱۰۲
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، با تسلط نیروهای عراقی بر اکثر مناطق شهر موصل، داعش دیگر تاب مقاومت در برابر آنها را ندارد و نفس های آخر خود را در عراق می کشد.

نیروهای پلیس فدرال عراق موفق شدند مسافت 100 متر مربع از جنوب موصل قدیم به سمت مسجد الزیوانی پیشروی کنند و این در حالی است که درگیری‌های شدیدی بین نیروهای عراقی و تروریست‌های داعشی در اطراف شرکت التامین و مسجدالزیوانی به وقوع پیوست.

نیروهای عراقی هم‌اکنون در حال پیشروی برای آزادسازی منطقه الساعة القدیمة در اطراف کلیسای الساعة در موصل قدیم هستند و این نیروها به کنترل بر خیابان خالد بن الولید در این شهر نزدیک شده‌اند.

درگیری‌های شدید بین نیروهای عراقی و تروریست‌های داعشی در مناطق باب‌البیض، باب جدید و باب‌الطوب همچنان ادامه دارد و این در حالی است کهپلیس فدرال عراق کماندوها و تجهیزات نظامیبیشتریبرای آزادسازی کامل باب‌البیض در این منطقه مستقر کرده است.

به گزارش تسنیم، پلیس فدرال عراق پنجشنبه از آزادسازی مسجد الحامدین در باب‌البیض و کلیسای شمعون در موصل خبر داد.

عملیات آزادسازی موصل، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش در عراق، از 26 مهر 1395 و با مشارکت ده‌ها هزار تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق و با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه کُرد آغاز شد و نیروهای عراقی بعد از حدود 100 روز شرق موصل را به‌طور کامل آزاد کردند

نیروهای عراقی عملیات آزادسازی بخش غربی موصل را از یکم اسفند 1395 شروع کردند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

ارسال نظرات