خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه فلاورجان:

پیروان واقعی انبیاء نباید در برابر نهادینه شدن گناهان در جامعه بی تفاوت باشند

کد خبر: ۸۸۷۸۱۰۱
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فلاورجان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان در کلاس نور مبین که با حضور نیروهای پایور ناحیه و گردان امام حسین(ع) برگزار گردید به تفسیر آیه 78و79 سوره مائده پرداخت.

حجت الاسلام علی رئیسیان در ادامه خاطرنشان کرد: کافران بنی اسرائیل، بر زبان داوود و عیسی بن مریم، لعن شدند! این بخاطر آن بود که گناه کردند، و تجاوز می‌کردند.

آنها از اعمال زشتی که انجام می‌دادند، یکدیگر را نهی نمی‌کردند؛ چه بد کاری انجام می‌دادند!

وی درادامه به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: امروز اگر ما امر به معروف و نهی از منکر نکنیم باید بدانیم با اینکه انقلاب کردیم و در قدم اول پیش رفته ایم، عقب خواهیم ماند و دچار لعنت خدا خواهیم شد، امروز بر همه ما لازم است که امر به نیکی و نهی از بدی کنیم.

رئیسیان درادامه گفت: فایده امر به معروف و نهی از منکر این است که وقتی در جامعه‏ گناه منتشر بشود و مردم با گناه خو بگیرند، آنگاه اگر در راس جامعه هم ‏کسی بخواهد مردم را به خیر و صلاح و معروف و نیکی سوق بدهد،کارش بامشکل‏ مواجه خواهدشد، نمی‏تواند یا به آسانی نمی‏ تواند، مجبور است‏ با صرف‏ هزینه فراوان این کار را انجام بدهد.

یکی ازموجبات ناکامی تلاش های‏ امیرمؤمنان با آن قدرت و عظمت در ادامه این راه که بالاخره هم به شهادت ‏آن بزرگوار منجر شد، همین بود.

رئیسیان درادامه به حديثى از پيامبر(صلى اللّه عليه و آله و سلّم) اشاره کرد و افزود: حتما بايد امر به معروف و نهى از منكر كنيد و دست افراد نادان را بگيريد و به سوى حق دعوت نمائيد و الا خداوند قلوب شما را همانند يكديگر مى كند و شما را از رحمت خود دور مى سازد همانطور كه آنها را از رحمت خويش ‍ دور ساخت .

 مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه فلاورجان اشاره نمود که چرا در آيه شريفه از كار زشت به «منكر» تعبير شده درجواب گفت: اين تعبير بدان جهت است كه خرد انسان كار شايسته را مى‏ پسندد و با آن آشناست(معروف)، اما كار زشت و ناپسند را نمى ‏پسندد و برايش بيگانه و ناشناخته است. با اين بيان، هر آنچه را خرد انكار نمود، ناپسند و زشت است و هر آنچه را پسنديد، شايسته است.

وی درپایان با اشاره نفرین حضرت داوود اظهارداشت: حضرت داود(عليه السلام)، بنى‏ اسرائيل را به خاطر تخلّف از حكم تعطيلى روزهاى شنبه لعنت كرد و حضرت عيسى‏ (عليه السلام) بدان جهت كه بنى‏ اسرائيل پس از خوردن مائده ‏ى آسمانى كه با دعاى آن حضرت و براى اطمينان قلبى آنها نازل شده بود، باز كفر ورزيدند، آنان را لعنت كرد.

امام باقر(عليه السلام) فرمود: نفرين حضرت داوود، آنان را خوك و نفرين حضرت عيسى، آنان را ميمون كرد.

امام صادق(عليه السلام) مى ‏فرمايد: اين دسته از بنى ‏اسرائيل كه خداوند از آنها در اين آيه مذمّت كرده است، كسانى بودند كه در جلسات گناه وارد نمى ‏شدند، ليكن در برخورد باگنهكاران با لبخند و انس برخورد مى ‏كردند و هرگاه گناه به صورت سبک و شیوه جامعه ای در آید خطر نفرین و لعنت الهی را در پی دارد و پیروان واقعی انبیاء نباید در برابر نهادینه شدن گناهان در جامعه بی تفاوت باشند

ارسال نظرات