از سوی انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز انجام شد؛

اعزام بزرگترین تیم پزشکی_درمانی ایران به کشور گینه

اعضای بزرگترین تیم پزشکی_درمانی ایران به منظور انجام فعالیت‌های خیرخواهانه پزشکی، آموزشی، درمانی و فرهنگی با حضور در کشور گینه با همسر رئیس جمهور این کشور دیدار کردند.
کد خبر: ۸۸۷۸۰۶۲
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، منظور همکاری‌های بهداشتی و درمانی دو کشور ایران و گینه تیم ۱۸ نفره از پزشکان متخصص کشورمان از سوی انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز در روز یکشنبه ۲۸ خرداد سفری را به این کشور آغاز کردند.

در اولین روز از حضور تیم پزشکی_ تخصصی انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز در آفریقا دیداری با همسر رئیس‌جمهور این کشور انجام شد.

در این نشست پس از معرفی پزشکان متخصص، توسط مسئول تیم بر لزوم گسترش ارتباطات بهداشتی و درمانی بین دو کشور تاکید شد.

این سفر به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در گینه از این هیئت و با میزبانی همسر رئیس جمهور این کشور که مسئول یکی از بزرگترین خیریه‌های این کشور است، انجام شد؛ این تیم به هنگام حضور در فرودگاه کوناکری مورد استقبال وحید کیانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران و مسئولان تشریفاتی کشور گینه قرار گرفت.

پزشکان در این تیم اعزامی شامل متخصصان قلب، پوست، بیماری‌های عفونی، جراحی در زمینه‌های مختلف، زنان و زایمان و اطفال هستند.

تیم پزشکی و بهداشتی کشورمان در قالب سازمان مردم نهاد در طی یک هفته حضور خود در بزرگترین بیمارستان کشور گینه، ویزیت بیماران، جراحی و آموزش پزشکان علاقمند را انجام می‌دهد.

همچنین نشست نیمروزی را با پزشکان دانشگاه جمال عبدالناصر و سازمان‌های مردم نهادی که در زمینه پزشکی و بهداشتی فعالیت دارند را انجام خواهد داد.

تیم پزشکی مربوطه از حیث کیفی و کمی بزرگترین تیم اعزامی به خارج از کشور است.

شایان ذکر است حضور تیم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در گینه علاوه بر گام‌های موثر در اجرایی شدن تفاهمنامه‌های بهداشتی، نشانگر بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی عمومی کشورمان در قاره فرصت‌ها یعنی آفریقا است.

 


ارسال نظرات
آخرین اخبار