خبرهای داغ:
همزمان و همراه با نقاط مختلف دنیا، مردم فارس در روز جهانی قدس شریف، بار دیگر خروشیدند و فریادهای آزادی‌خواهی‌های قدس شریف و فلسطین را به گوش جهانیان رساندند.
کد خبر: ۸۸۷۸۰۲۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
بار دیگر تمام آزادگان دنیا اعم از مسلمان و غیرمسلمان برای تظلم‌خواهی ملت مظلوم فلسطین در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان و روز جهانی قدس، به خیابان‌ها آمدند و ندای آزادی فلسطین و قدس شریف را سر دادند.

همزمان و همراه با نقاط مختلف دنیا، مردم فارس در روز جهانی قدس شریف، بار دیگر خروشیدند و فریادهای آزادی‌خواهی‌های قدس شریف و فلسطین را به گوش جهانیان رساندند.

ملت روزه‌دار و خداجوی استان فارس از ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز در مسیرهای راهپیمایی از پیش تعیین شده به حركت درآمده و نداهای آزادی قدس شریف را سر دادند. «نام امام و شهدا زنده است، نهضت ما همیشه پاینده است»،‌ »مرگ بر آمریكا»، «مرگ بر اسرائیل»، «راه شهیدان ما، طریق عزت ماست، پیروی از رهبری، عامل قدرت ماست»، «آن كه همیشه یار مظلومان است، جمهوری اسلامی ایران است»، «مثلث شوم و پلید ابلیس، آمریكا و اسرائیل و انگلیس»، «رژیم اشغالگر فلسطین، باید شود محو ز روی زمین»، «پیام قرآن ما، وحدت مسلمین است، آزادی فلسطین، خواسته مسلمین است»، «درود بر سپاه با صلابت، پاسداران عزت و حافظان امنیت» و غیره از جمله شعارهایی كه امروز از خیل عظیم جمعیت متدین فارس به گوش می‌رسید.

حضور یكپارچه و پرشور و شعور یادگاران دوران دفاع مقدس

مرد و زن، پیر و جوان و كودك و نوجوان از هر قشر و صنفی آمده بودند و همه آنان یك صدا و همراه یك شعار را سر می‌دادند و همه آن‌ها حضور در این راهپیمایی را جزو تكلیف دینی خود برمی‌شمردند. زیباترین حركت‌ها متعلق به گروه جانبازان سرافراز دوران حماسه و ایثار بود كه با ویلچرهای خود به‌صورت دسته جمعی در این راهپیمایی باشكوه حضور پیدا كرده بودند.

مظاهر غلامی، جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار ایكنا گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس یك تكلیف الهی است كه همه آمده‌ایم تا ادای تكلیف كنیم.

رژیم صهیونیستی پایدار نبوده و نخواهد ماند

وی با یادآوری اینكه همه مردم دنیا باید بدانند كه رژیم صهیونیستی پایدار نبوده و نخواهد ماند، گفت: امروز ما جانبازان و یادگاران دوران دفاع مقدس نیز در این عرصه پرشور حضور یافته‌ایم چرا كه اعتقاد داریم دفاع از قدس و فریاد تظلم‌خواهی مردم فلسطین همان سنگری است كه در زمان دوران دفاع مقدس نیز از آن دفاع و پشتیبانی می‌كردیم.

حسین داریوش، دیگر جانباز ۶۵ درصد دوران دفاع مقدس نیز به خبرنگار ایكنا گفت: قدس قبله اول مسلمین است بنابراین همه مردم باید با توجه به نقطه نظرات امام(ره) و مقام معظم رهبری در راه آزادی قدس شریف تلاش كنیم.

حضور در راهپیمایی روز قدس یك تكلیف الهی است

وی حضور در راهپیمایی روز قدس را یك تكلیف الهی دانست و افزود: تكلیف الهی باید با جان و دل انجام شود همان‌طور دفاع از میهن اسلامی در جنگ تحمیلی نیز یك تكلیف الهی بود، حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس شریف هم یكی از این تكالیف است.

سیدمرتضی موسوی، یكی از دیگر راهپیمایان روز قدس است كه در این رابطه به خبرنگار ایكنا گفت: روز جهانی قدس متعلق به اسلام است و ما نیز در راهپیمایی این روز شركت می‌كنیم تا به یاری خدا و امام زمان(عج) آمریكا و اسرائیل نابود شوند.

در هر حالتی از قدس شریف دفاع می‌كنیم

وی بر این نكته تأكید كرد كه ما از اول انقلاب اسلامی، دفاع از قدس را آغاز كرده‌ایم و در هر حالتی همواره از قدس شریف كه متعلق به اسلام است،‌ دفاع خواهیم كرد.

موسوی گفت: روز قدس، متعلق به همه مسلمانان است كه باید در این روز به پاخیزند و بر ضد استكبار جهانی و صهیونیست‌ها بخروشند.

فرزانه صالحی، از دیگر راهپیمایان روز جهانی قدس در شیراز هم به خبرنگار ایكنا گفت: ما به خاطر تداوم و تحكیم پایه‌های انقلاب اسلامی خویش در این راهپیمایی شركت كرده‌ایم چرا كه هدف انقلاب ما تحكیم وحدت مسلمانان جهان و آزادی قدس شریف است.

وی افزود:‌ هر كسی به انقلاب اسلامی و مملكت خودش علاقه دارد و می‌خواهد این انقلاب تداوم یابد، امروز در این راهپیمایی شركت كرده است و این تكلیفی است كه باید برای دفاع از انقلاب خود انجام دهیم.

بنا بر اين گزارش، در حاشيه اين راهپيمايی، غرفه‌های فرهنگی مختلفی به‌همت سپاه نواحی مختلف شيراز و همچنين معاونت فرهنگی شهرداری شيراز و اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برپا شده بود كه در آن جمع‌آوری امضا در محكومت تخريب آثار اسلامی فلسطين، محكوميت امضای سند ۲۰۳۰ و نقاشی برای كودكان در نظر گرفته شده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها