رئیس اتاق اصناف استان البرز گفت: اصناف اثر بخشی مهمی در تولیدات کشور دارند و سهم اصناف استان البرز 5 درصد از تولیدات کشور است.
کد خبر: ۸۸۷۸۰۲۵
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حمیدکریمی رئیس اتاق اصناف البرز، گفت: اصناف البرز در بحث اشتغال، اقتصاد و کار آفرینی مجموعه اصناف کشور نقشی تأثیرگذار دارند و می توانند در گرداندن چرخهای اقتصاد مقاومتی حرف های زیادی بیان کنند.

5 درصد از تولید کشور را صنوف البرز تأمین می‌کنند

وی افزود: مجموعه اصناف با هر مجوزی که صادر می‌کند حداقل موجب یک تا 20 شغل می شود که این موضوع قابل بررسی و بحث است.

رئیس اتاق اصناف استان البرز خاطر نشان کرد: بخش اصناف 17 درصد تولید کشور را به عهده دارد و پنج درصد از این تولید متعلق به اصناف استان البرز است  و این آمار قابل توجه است.

کریمی در ادامه اظهار داشت: ما از دولت و هیچ نهاد دولتی انتظار کمک نداریم و آمده‌ایم تا به آنها کمک کنیم و شرایط مساعدتری برای مردم ایجاد شود.

وی با اشاره به زمان پرکردن اظهارنامه مالیاتی توسط صنوف مختلف در سطح استان بیان داشت: تنها تقاضای ما از مسئولین و دولتمردان این است که اگر قرار  است دستورالعمل یا بخشنامه‌ای ارسال و اطلاع رسانی شود، در زمانی انجام شود که فرصت کافی برای اقدام  و اطلاع رسانی تمام صنوف باشد.

رئیس اتاق اصناف استان البرز با اشاره به اینکه به دلیل عدم ارسال به موقع بخشنامه صنوف مجبور به پرداخت جریمه می‌شوند، خاطرنشان کرد: به دلیل وجودکمبود فرصت برای اطلاع رسانی گسترده به تمامی صنوف، جریمه این قشر اتفاق می افتد که امری ناخوشایند است.

کریمی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی نباید تنها منحصر به بخش تولید و اشتغال شود بلکه با ایجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتی می توانیم شاهد تأثیرات مناسبی در اقتصاد کشور و استان باشیم.

وی افزود: این امر با آموزش و آگاهی بخشی رخ خواهد داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها