بوشهر - همایش سبک زندگی اسلامی با حضور گسترده بسیجیان و سخنرانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عسلویه برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۸۰۱۱
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان عسلویه استان بوشهر، حجت الاسلام روح الله میرشکاری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عسلویه صبح امروز در این همایش در جمع بسیجیان عسلویه اظهار کرد: برای مقابله با سبک زندگی غربی باید از همه فرصت‌ها به‌ویژه آموزه‌های ماه مبارک رمضان در راستای ارتقاء سبک زندگی اسلامی استفاده بهینه کرد.

وی افزود: بی‌شک قرآن مهمترین منبع فیض الهی برای سبک زندگی اسلامی به شمار می‌آید؛ این هدیه الهی که نماد بارز هویت بخشی در  ماه مبارک رمضان برای بندگان است، باید به‌عنوان منشور جامع سبک زندگی در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

میرشکاری گفت: قرآن کریم تنها کتاب زندگی است که باید در همه ابعاد زندگی مورد استفاده قرار گیرد؛ لذا از مهمترین تأثیرات ماه مبارک رمضان بر فضای سبک زندگی جامعه، ارتقای بازگشت فطرت پاک بشری به آموزه‌های قرآن و فرامین صادر شده در این کتاب آسمانی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عسلویه افزود: نقش آفرینی هنر و هنرمندان به عنوان بازوی اجرایی تحقق سبک زندگی اسلامی در عرصۀ رسانه در عصر کنونی با استفاده از ابزار هنر در پیوند مردم و  معارف قرآنی امری انکار ناپذیر است.

وی تصریح کرد: در عرصۀ میدانی نیز محوریت قرآن و تلاوت و تدبر در کلام وحی در اثر بخشی روز افزون آموزه های سبک زندگی اسلامی در زندگی روزمرۀ مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان و در بهار قرآن مثال زدنی است که نمود آن در اقصی نقاط کشور و در شب های نورانی ماه مبارک رمضان کاملا هویدا است.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد نگاه حداقلی در زمینه قرائت و تلاوت و حفظ قرآن در بسط و گسترش آموزه های دینی در فضای جامعه تاثیرگذار خواهد بود اما یقیناً برای تأثیر عمیق در سبک زندگی اسلامی به هیچ عنوان کافی نیست.

این مسئول بیان داشت: اینگونه است که مقام  معظم رهبری فرمودند«جامعه ایران به دلیل فاصله بسیار زیاد با قرآن در دوران طاغوت، عقب‌ماندگی‌هایی از لحاظ تدبر در قرآن و ظهور عملی دستورات قرآن در زندگی فردی و جمعی دارد که باید تلاش شود این عقب‌ماندگی‌ها برطرف شوند.»

وی افزود: نیروهای انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توکل به خدا و حمایت مردم عزیزمان و با اقتدار کامل مقر داعش را در دیرالزور سوریه مورد حملات موشکی قرار دادند تا سیلی محکمی از مردم و رهبر ایران بخاطر جسارتی که در حملات تروریستی حرم امام(ره) و مجلس شورای اسلامی داشته اند تلافی شود.

ارسال نظرات