مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گفت: تنش میان ایران و عربستان که سعودی‌ها به دنبال ایجاد جنگ بین شیعه و سنی هستند، از جمله مسایلی است که دشمن سعی دارد مسلمانان را از دشمن اصلی‌شان یعنی رژیم صهیونیستی دور کند.
کد خبر: ۸۸۷۸۰۱۰
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، «شعبانعلی رمضانیان»، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور  درباره تاثیرات روز قدس و اینکه نظام آموزشی ما چه نقشی در توجه دادن جامعه به خطراتی که فرا روی نسل‌های آینده انقلاب قرار دارد اظهار داشت: روز قدس یادگار امام عظیم‌الشان‌مان است؛ ابتکار عملی الهی است که ایشان به خرج داد و منشاء تحولی در سطح جهان شد و اثر‌گذاری بسیاری تاکنون این نام‌گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس در‌پی داشته است.

وی افزود: در وهله اول امام با این ابتکار خودش یک عمل صد در صد الهی را سیاسی می کند؛ حضرت امام در اوج زمانی که به ظاهر با خدا خلوت می کنیم با تعیین روز قدس، جامعه را به این موضوع توجه می دهد که نمی بایست از پیرامون خود غفلت کنیم.

رمضانیان با بیان اینکه امام با این عمل دشمن شناسی را هم به مسلمان ها یادآور شد، ادامه داد: نکته بعدی که می توان درباره تعیین روز قدس عنوان کرد شناساندن صهیونیست ها به عنوان دشمن اصلی مسلمانان است؛ نکته بعد هم حمایت از مظلوم است؛ از سوی دیگر امام در اینجا به ضرورت وحدت و یکپارچگی مسلمنان هم اشاره می کند.

وی تصریح کرد: این اقدام امام پاسخ بسیاری از ابهام هایی راکه آن روز و حتی امروز مطرح شده و می شود را داد یعنی امام با این کار پاسخی عملی به ابهام افرادی که مطرح می کردند دین و اسلام کاری به سیاست ندارد را دادند.

 به گزارش دفاع پرس، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان در ادامه بیان کرد: حتی ابهامی که برخی ها در قالب توهم توطئه عنوان می کردند و اینکه دشمن داریم یا نه را به روشنی دادند؛ چون توطئه و دشمنی نه تنها توهم نیست بلکه حقیقت است و این دشمنی در طول سالیان گذشته بوده و در آینده هم خواهد بود.

وی همچنین گفت: امام با این ابتکار می گویند که مسلمان باید مسایل اصلی را از مسایل فرعی تشخیص دهند؛ در واقع خیلی از مسایلی را که امروز در سطح منطقه شاهدیم مانند تنش میان ایران و عربستان که آنها به دنبال ایجاد جنگ بین شیعه و سنی هستند، مسایلی هستند که دشمن سعی دارد مسلمانان را از دشمن اصلی شان یعنی رژیم صهیونیستی دور کند.

رمضانیان سپس عنوان کرد: این که امروز برخی ها می گویند ما را به فلسطین چه کار داریم؛ ما باید به مسایل داخلی خودمان بپردازیم؛ موضوعی است که امام با تعیین روز قدس به آن ها پاسخ می دهند و اینکه هویت انقلابی، اسلامی و ملی ما اقتضا می کند وقتی از منافع ملی حرف می زنیم منفعت ملی مان را جامع ببینیم.

وی اضافه کرد: چون منفعت ملی در ملیت مان خلاصه نمی شود بلکه در ملیت، انقلابی گری و مسلمانی ما تعریف می شود؛ همین قدر که دشمنان حساس هستند و در اقصی نقاط عالم به تکاپو می افتند تا این روز را کم رنگ کنند و مردم هم آن را فراموش کنند، نشان از تاثیر گذاری انتخاب روز قدس توسط حضرت امام خمینی(ره) است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان اظهار داشت: امروز بحث حمایت از مردم فلسطین به عنوان نماد و پرچم، صحنه اصلی مبارزه را به مسلمانان نشان می دهد و الا حمایت از مظلوم منحصر به مردم فلسطین اشغالی نیست چون ما مردم افغانستان، عراق، یمن و سوریه را هم نیازمند حمایت می دانیم.

وی افزود: روز قدس روز مبارزه با استکبار و ظلم جهانی است و ما طی آن با ظالمین در ستیز قرار می گیریم البته دفاع از مظلومین هم مبارزه مستمری است که حضرت امام خمینی(ره) آن را در کنار اعمالی به ظاهر صد در صد عبادی قرار دادند.

رمضانیان در ادامه به نقش نظام آموزشی در شناساندن چرایی تعیین روز قدس و حمایت از مردم فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: اگر ما قایل شدیم به تحقق یک هدف و موضوعی را برای جامعه اسلامی هدف به حساب آوردیم همه اجزاء نظام نسبت به آن ماموریت پیدا می کند و همه باید در راستای نیل به آن هدف حرکت کنند چون این ضرورتی است که باید تحقق یابد اما متاسفانه تاکنون این موضوع در عمل تحقق نیافته است.

وی تاکیدکرد: متاسفانه یکی از دلایلی که تاکنون مانع آن شده تا نظام آموزشی با انقلاب همسو نشود و در طراز انقلاب اسلامی قرار نگیرد، این عدم توفیق، موضوع مورد اشاره است یعنی اقتضا انقلاب موضوعی را طلب می کند که نظام آموزشی ما نسبت به آن یا اساسا ورود نمی کند و یا اگر هم ورود پیدا می کند خیلی ضعیف وکند است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان ادامه داد: یکی از اشکالات اساسی نظام تعلیم و تربیت ما این است که نسبت به مسایل پیرامونی واکنش لازم را ندارد به همین دلیل تاثیر گذاری و تاثرگیری را در این نظام کم می بینیم لذا بایستی این نقیصه بر طرف شود.

وی افزود: نظام تربیتی ما باید جامعه را به گونه ای تربیت کند که بدانند از مسایل مهم این انقلاب حمایت از مظلوم، شناخت و مبارزه با دشمن است زیرا دشمنان ما هر لحظه در حال طرح ریزی نحوه انجام دشمنی های خود با ما هستند.

رمضانیان همچنین اظهار داشت: الان نگاهی را که در میان برخی ها می بینیم این است که تصور می کنند تربیت کردن ما کاری به کار دیگران ندارد در حالی که این تصوری غلط است.

انتهای پیام/231

ارسال نظرات