به لطف خدا امسال با جلساتی که با بسیج قوه قضائیه داشتیم امیدواریم با ورود مناسب ،زمینه سازی بهتری جهت بهره برداری بیشتری از این ظرفیت قوه قضائیه داشته باشیم
کد خبر: ۸۸۷۷۹۷۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

عرض سلام و خیرمقدم حضور مسئولین محترم قضائی، قضات، حقوقدانان، اساتید حقوق و میهمانان بسیج حقوقدانان که امروز افتخار میزبانی را در این جلسه سال ۹۶ داریم. اغاز هفته قوه قضائیه و ایام شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان و امام راحل را خدمت عزیزان دستگاه قضا تبریک و تهنیت عرض می کنم.دشمن اصلی ما چه در دهه های گذشته در حوادث و جنایات مختلف و چه در امروز فرقی نکرده؛ استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکای جنایتکاربا همراهی عربستان، رژیم منحوس  وغاصب اسرائیل و برخی سران کشورهای خیانت کار و خبیث  که همکاری می کنند و جنایات بشری  متعددی انجام می دهند برنامه وسیعی برای نفوذ و توطعه برای شیعیان و بویژه کشور ایران طراحی کرده و در حال اجرا می باشند.هانتینگتون سیاست مداری است که اعلام می کندبا خشونت مخالفت کن ولی خود بدان عمل کن سیاستی که امروز در چهره کریه استکبار و جنایت آن را در فلسطین،عراق،سوریه،یمن و... می بینیم.دشمن با ظاهر ما ،نحوه  صحبت کردن ما کاری ندارد با اساس اسلام به فرمایش مقام معظم رهبری مد ظله العالی مشکل دارد.
وقتی در سال ۱۹۹۱ فرمانده نیروهای ناتو در دوران جنگ سرد به شوروی سابق اعلام می کند جنگ ما با شما اصلی نبود ما باید بپردازیم به دشمن اصلی ۱۴۰۰ سالی خودمان یعنی چه! اسلام نمی گوید توهین کن،خشونت به خرج دهید؛ اما می گوید مقابل ظلم بایستید با تمام قوا هم بایستید. امروزه حقوق دانان بسیجی مسئولیت سنگینی بر عهده دارند، قضات، سردفترها، وکیل یا استاد حقوق ما در خط مقدم نباشد تحقق تمدن نوین اسلامی ممکن نیست. اگر مبارزه با ظلم که مهم ترین اولویت انبیاء و اولیاء الهی بوده مورد ملاحظه سیاسی قرار بگیرد دچار خسران هستیم.بسیج در همه عرصه ها حضور دارد؛اما آنچه امام(ره) این معمار کبیر انقلاب اسلامی پایه گذاری فرمودند،زمینه سازی همین تمدن نوین اسلامی بود.

امروزه متاسفانه از دانشکده های حقوق ما خروجی مناسبی برای دستگاه های حقوقی و قضائی کشور دیده نمی شود، ریشه های سکولاریسم و اندیشه های غربی در دانشکده ها خیلی بیشتر بازاندیشی و مبنا  قرار می گیرند تا حقوق مبنی بر اسلام؛ از سوئی حتی کارآمدی و نظم عمیق در این در رشته با آسیب مدرک گرائی و عدم گسترش موضوع شناسی دانشجویان  رو به رو است و مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود. حقوقدانان در یک  نظام اسلامی متفاوت  از یک حقوقدان در سایر نظام های حقوقی دنیا است .قانون اساسی، این میثاق ملی تکلیف حقوقدانان را مشخص کرده است.  اساس وظیفه حقوقدانان تعمیق بایدها و اندیشه های اسلامی در حقوق و زمینه سازی جهت حرکت  به سمت اسلامی تر شدن فضاهای حقوقی و قضائی کشور را دارد؛از سوی همزمان با اشراف حقوقی و قضائی و ثبت وقایع روزآمد می بایست آن را مورد تجزیه و تحلیل عمیق قرار داد؛ ما هیچ تعهدی به قالب های نا صحیح ایجاد شده در فضای حقوقی نداریم و آن را به چالش می کشیم.مبنای ما حقوق اسلامی و قانون اساسی است.به لطف خدا مجموعه سازمان بسیج حقوقدانان که شامل مجموعه های استانی و کشوری،مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، وزارت دادگستری بالغ بر ۴۰۰۰۰ هزار نفر حقوقدان و کارمند حقوقی و قضائی بسیجی جذب شده اند که امیدواریم این جمعیت از نظر کمی و کیفی رشد کنند تا فضای ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی از حقوقدانان و قضات بسیجی  که انتظار دارند با حرکت جهادی و انقلابی خود در این عرصه ان شاالله  افتخار آفرین باشند را شاهد باشیم . به لطف خدا امسال با جلساتی که با بسیج  قوه قضائیه داشتیم  امیدواریم با ورود مناسب ،زمینه سازی بهتری جهت بهره برداری بیشتری از این ظرفیت  قوه قضائیه داشته باشیم، برنامه های مانند تشکیل کمیته های اندیشه ورز تخصصی،تشکیل قرارگاه مبارزه با فساد،،توانمندسازی قضات و کارمندان قضائی بسیجی،آسیب شناسی نظام حقوقی و قضائی کشور، برگزاری نشست های اخلاق سازمانی، مشاوره حقوقی وقضائی جهادی و برنامه های فرهنگی و اجتماعی از اهم برنامه های بسیج قوه قضائیه در سال ۹۶ خواهد بود.ان شاالله برنامه های ملی دیگر سازمان را وقت دیگری خدمت همه سروران ارائه خواهم نمود.

ارسال نظرات