ابطحی گفت: مطرح کردن این شرایط و ضوابط برای استخدام معلمان حاشیه سازی در جامعه و با روح تعلیم و تربیت مخالف است.
کد خبر: ۸۸۷۷۹۷۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

محمد جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با شرایط اختصاصی پذیرش داوطلبان شغل معلمی در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگا‌ه‌های اجرایی کشور مانند قد و وزن مناسب، نداشتن مشکلات در بینایی و شنوایی و بسیاری بیماری‌ها اظهار داشت: این کار با قوانین مصوب تعارض دارد.

وی در توضیح این مطلب افزود: اولاً بحث دانشگاه فرهنگیان مطرح است یعنی اگر دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیلانی داشته باشد و قد این افراد کوتاه باشد، او را استخدام نمی کنند؟ اما به دلیل اینکه این دانشگاه تعهد دارد باید استخدام کند.

این مقام مسئول ادامه داد: مسئله بعدی این است که با وجود دانشگاه فرهنگیان وحق التدریسی هایی که الان مشغول به کار و خواستار رسمی شدن هستند آزمونی برای گروه های دیگر چه معنایی دارد؟ یعنی اولویت آموزش و پرورش یا دانشگاه فرهنگیان است یا حق التدریسی هایی که الان هستند. اگر حق التدریسی ها واجد صلاحیتند که باید استخدام شوند و اگر نیستند الان به چه مجوی سر کلاس حضور دارند و درس می دهند؟ لذا بنده با این مسئله مخالف هستم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در بحث آموزش، توانمندی علمی و اخلاق مهم است نه ظاهر. ممکن است دانش آموز به قد و قیاقه معلم خود توجه کند اما بیشتر از هر چیزی به محبت و خوش اخلاقی و اطلاعات معلم نیاز دارد نه قیافه معلم خود. ما در دبیرستان معلمی را داشتیم که عینک ته استکانی می زد اما ریاضی را به قدری خوب درس می داد که همه دانش آموزان مدرسه دوست داشتند بر سر کلاس این معلم حاضر شوند.

ابطحی تصریح کرد: بنده معتقدم مطرح کردن این شرایط و ضوابط برای استخدام معلمان حاشیه سازی در جامعه و با روح تعلیم و تربیت مخالف است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: بنده این موضوع را به اطلاع اعضای کمیسیون آموزش و وزارت خانه خواهم رساند و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد.


ارسال نظرات