رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قوچان روز قدس را نماد اتحاد و انسجام ملت ایران در داخل و همه ملت‌های مظلوم جهان در سراسر دنیا دانست.
کد خبر: ۸۸۷۷۸۷۸
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی حجت‌الاسلام هادی ایمانی‌نیا با اشاره به چرایی نام‌گذاری روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان، اظهار داشت: رمضان وجه اشتراکی میان همه مسلمانان جهان ایجاد می‌کند زیرا میعادگاه عبادت بوده و دل تمام روزه‌داران در گروه توجه به خداوند تبارک‌وتعالی است.

وی با یادآوری اینکه سرزمین فلسطین و قدس نیز وجه اشتراک همه مسلمانان جهان بوده و امام خمینی(ره) با هوشیاری کامل آخرین جمعه ماه رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند، گفت: روز قدس به جهان اسلام و برای تمام شئون مسلمین کاربرد دارد زیرا قدس یک نماد و شاخص است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قوچان با اشاره به یکی از سخنان امام خمینی(ره) درباره اینکه در روز قدس سرنوشت ملت‌های مسلمان مشخص می‌شود، تأکید کرد: امروز مسلمانان به این روز توجه دارند و برکات آن در طول سالیان گذشته و همه‌سال‌های پس از انقلاب دیده می‌شود که دل ملت‌های مظلوم را به هم گره‌زده است.

ایمانی‌نیا قدس را نماد اتحاد و تجلی انسجام داخلی ملت ایران و ملت‌های مظلوم جهان دانست و افزود: هر جا جماعتی کنار یکدیگر قرار بگیرند این اتحاد و هماهنگی رمز نصرت و پیروزی را به همراه دارد و در مقابل شکست دشمنان به‌ویژه استکبار جهانی رقم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه مطلب که تحرکات تروریست‌ها در منطقه افزایش پیداکرده اما حضور مردم درصحنه نیز بیشتر شده است، تأکید کرد: در کشوری همانند انگلیس راهپیمایی روز قدس زودتر برگزار می‌شود و این نشان از اهمیت این روز برای مردم جهان به‌منظور آزادی مظلوم از دست ظالم دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قوچان بابیان اینکه مردم در راهپیمایی روز قدس با همه نوع تفکر سیاسی و سنین مختلف درصحنه حضور پیدا خواهند کرد، یادآور شد: این شهرستان نیز همانند 5 هزار نقطه جغرافیایی دیگر در سراسر کشور برنامه‌ریزی‌هایی به‌منظور راهپیمایی روز جهانی قدس داشته است.

ایمانی‌نیا بیان کرد: راهپیمایی در شهر قوچان ساعت 11 صبح از میدان امام خمینی (ره) آغاز و مردم با طی کردن مسیر خیابان امام زمان (عج) در مصلای قبا مستقر خواند شد که قبل از قرائت خطبه‌های نماز جمعه، سخنرانی ویژه این روز و قرائت قطعنامه در دستور کار قرار دارد.

وی با یادآوری اینکه راهپیمایی روز قدس در 12 نقطه دیگر این شهرستان و روستاهای بزرگ نیز برگزار می‌شود، تأکید کرد: در کنار برگزاری مراسم ویژه این ایام، ائمه جماعات مستقر در مساجد و مبلغین اعزامی نیز به تبیین سخنان مقام معظم رهبری و پرداختن به موضوع انتفاضه و اهمیت آن از دیدگاه امام(ره) پرداخته‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قوچان تصریح کرد: مهم‌ترین شعار مردم در روز قدس نه به استکبار بزرگ است که آن را در قالب شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» روز جمعه فریاد می‌کشند تا این را ثابت کنند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها