مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ گفت: فلسطین برای همه مسلمانان اهمیت ویژه‌ای دارد و قلب آنها از جنایات صهیونیست‌ها در قدس به درد آمده است.
کد خبر: ۸۸۷۷۸۰۱
|
۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ در پاسخ به این سؤال که دلایل اهمیت موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف چیست؟ گفت: روز قدس در حقیقت روز اسلام است، امام (ره) در این باره می‌فرمایند «قدس پاره تن اسلام است». سرزمین فلسطین متعلق به اسلام است اما مدتی است به صورت ناجوانمردانه یک عده از صهیونیست‌ها آن را تصرف کرده‌اند.

وی با اشاره به سخنان شهید مرتضی مطهری درباره فلسطین اظهار داشت: امروز مسئله اصلی جهان اسلام، فلسطین و قدس شریف است. شهید مطهری گفتند که «یزید زمان ما، حکام رژیم صهیونیستی هستند»؛ البته در سال‌های اخیر می‌بینیم که رژیم آل‌سعود به همکاری با صهیونیست‌ها پرداخته‌اند و در جنایات آنها شریک هستند. آل‌سعود به جای وحدت با امت اسلام، برای مقابله با رژیم اشغالگر قدس با آنها همکاری می‌کنند. همچنین مردم مظلوم یمن نیز که مسلمان هستند، مورد تجاوز و کشت و کشتار قرار دارند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه تهران درباره اینکه حمایت‌های ایران از فلسطین چه تأثیری بر منافع ملی ایران دارد؟ اظهار داشت: امت اسلام همانند یک جسم و روح هستند و اگر هر عضوی از این جسم آسیب ببیند، اعضای دیگر نیز دچار مشکل می‌شوند؛ اسلام یکپارچه و یک تکه است و قدس شریف قبله اول مسلمین و ناموس جهان اسلام است. بنابراین فلسطین برای همه مسلمانان اهمیت ویژه‌ای دارد و قلب آنها از جنایات صهیونیست‌ها در قدس به درد آمده است.

گواهی در خصوص نقش ایران در حمایت از محور مقاومت در فلسطین و منطقه اظهار داشت: هدف انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) حمایت از مظلومین در سراسر جهان به ویژه ملت فلسطین است. مقاومت در جهان اسلام نقش بی‌نظیر و بی‌بدیلی دارد و این مقاومت، پیروزی‌های مردم فلسطین در برابر هجمه تروریست‌ها را در پی داشته است. البته موفقیت‌های مقاومت به پیروزی‌های اخیر سوریه برنمی‌گردد. محور مقاومت با تلاش خود توانست آرامش و امنیت را در مقابله با رژیم صهیونیستی برای لبنان به ارمغان بیاورد.

وی ادامه داد: جهان اسلام با مقاومت زنده می‌ماند و همگان باید توجه داشته باشند که نقشه دشمن این است که نقش مقاومت را در منطقه کمرنگ کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه تهران درباره اقدامات تروریستی تهران و اینکه آیا این اقدامات تأثیری در حضور مردم در راهپیمایی روز قدس دارد؟ بیان داشت: هر چقدر که خون جوانان ما را بریزند، ملت ما زنده‌تر می‌شود. ملت ایران همانند شیشه‌اند که اگر آن را بشکنیم، تیزتر می‌شوند و نشان داده‌اند که با هر فکر و جریان سیاسی در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی هم‌رأی و هم‌نظر هستند و در زیر پرچم ولایت‌فقیه با دشمنان مقابله می‌کنند. دشمنان باید بدانند ملت ایران چند رأی و چند نظر نیستند و در حفظ منافع ملی همانند ید واحد زیر چتر ولایت‌فقیه عمل می‌کنند.

گواهی افزود: حادثه تروریستی تهران سنگ محکی بود برای مردم و مسئولین تا متوجه شوند چقدر آمادگی دارند و عکس‌العمل‌ها چگونه خواهد بود. دشمنان به خیال خودشان بعد از انتخابات با شرایطی که به وجود آمده و یک جریان رأی نیاورده‌اند، موقع مناسبی برای ضربه زدن به ایران است. اما به فضل پروردگار، آنها در اهدافشان موفقیتی به دست نیاوردند و اقدامات آنها کوردلانه بود. رفتار آنها نشان می‌دهد که به فضل خدا کور و کر شده بودند و نمی‌دانستند چه باید کنند. اقدام آنها از نظر نظامی جایگاهی نداشت و به تعبیر مقام معظم رهبری ترقه‌بازی بیش نبود.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مدافع انقلاب که گفته بودند این عملیات را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت، شاید عده‌ای فکر می‌کردند که در زمان کوتاه نشود پاسخی قاطع به این حرکت تروریست‌ها داد اما نیروهای مسلح ایران توانستند عملیات بسیار موفقی را با گستره تبلیغاتی بسیار بالا در جهان انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه تهران با بیان اینکه موشک‌های هوا فضای سپاه با گذر از یک کشور وارد خاک سوریه شدند و به صورت دقیق به اهداف برخورد کردند، اظهار داشت: در حملات موشکی سپاه، فرماندهان تروریست‌ها به درک واصل شدند که بزرگترین پیروزی و دفاعی مقدس بود. صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و سعودی‌ها باید به این فکر باشند که ایران کمک بزرگی به آنها کرده‌اند و این ۶ موشک نجات آنها از یک منجلاب بزرگ بود. آمریکایی‌ها باید از ایران به خاطر این اقدام تشکر کنند.

گواهی تصریح کرد: البته این اقدام سپاه موجب شد تا دشمنان انقلاب اگر خیال شوم در ذهنشان می‌پروراندند و فکر می‌کردند ایران هم مانند یمن است، متوجه شدند که نمی‌توانند انقلاب اسلامی را تهدید کنند. همگان باید بدانند ایران اسلامی با هیچ کشوری منازعه و دشمنی ندارد و همواره حافظ منافع کشورهای همسایه بوده ولی هر کشوری در منطقه و بیرون دست از پا خطا کند، پاسخ قاطعی دریافت خواهد کرد. اگرچه اقدام تروریست‌ها موجب به شهادت رسیدن
چند نفر از هم‌میهنان عزیزمان شد اما اقدام مقتدرانه سپاه، تودهنی به بدخواهان نظام زد و آنها می‌دانند که اگر اقدامی می‌کنند، چندین برابر پاسخ خواهند گرفت.

وی در پایان اظهار داشت: عملیات غرورآفرین سپاه، قدس امسال را بسیار متمایز از سال‌های دیگر کرد. موضع‌گیری‌های چند روز اخیر نشان داد که علیرغم سپاه‌هراسی‌هایی که در چند سال گذشته انجام شده، همه مردم از اقدام سپاه خرسند شدند و بر وحدت ملی تأکید دارند.

منبع ؛ مهر
ارسال نظرات