امام جمعه ایلام گفت: واژه آتش به اختیار که توسط رهبر حکیم انقلاب در جمع دانشجویان عنوان شد، به معنای انقلابی عمل کردن و نشان دادن چهره تابناک انقلاب است.
کد خبر: ۸۸۷۷۷۸۵
|
۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: ضربت ذوالفقار و موشک‌باران مقر فرماندهی و رهبران داعش انتقام خون پاک شهیدان و واکنش به تحریم موشکی و اخطار به حامیان داعش و حاکمان سبک مغز آل سعود بود که با دم شیر بازی نکنید.

وی گفت: پیام فرمانده کل قوا، پاسخ قاطع و کوبنده ایران به تحریم‌های جدید آمریکا و انتقام‌گیری از تروریست‌ها بود که بدانند تکرار اقدامات تروریستی در خاک ایران پاسخی در تراز بالاتر ایران را به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: پیام دیگر اقدام موشکی به مرکز تجمع تکفیرهای داعش به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بود که نباید همان کاری که با برنامه هسته‌ای کردند با برنامه موشکی ایران انجام دهند.

امام جمعه ایلام افزود: عملیات انتقام‌جویانه سپاه انقلاب اسلامی هم مجازات سخت گروهک‌های تکفیری داعش بود و پیام اقتدار به کشورهای آمریکا و رژیم صهیونیستی، آل‌سعود بود که هرگز قادر نیستند در برابر ضربات کوبنده نیروهای مسلح ایران مقاومت کنند چرا که اقتدار موشکی ایران سبب غرور ملی و مایه افتخار هر ایرانی انقلابی و با بصیرت است.

‌لطفی تصریح کرد: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران تیر خلاص به برجام و نتیجه انفعال در برابر طرف غربی و در تضاد با شروط نه‌گانه رهبری و نتیجه ضعف دستگاه دیپلماسی در احقاق حقوق ملت ایران است.

وی ادامه داد: برجام نتوانست تحریم‌های هسته‌ای در حوزه اقتصادی و بانکی را تعلیق سازد، همچنین نتوانست ایران را از تحریم‌های جدید مصون دارد.

لطفی افزود: رئیس جمهور جدید آمریکا نشان داد که به هیچ معاهده و پیمان بین‌المللی پایبند نیست و برای برهم زدن آنها با نمایندگان سنا و کنگره بر زیر تمام معاهدات می‌زند و ایران را تحت بیشترین تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی قرار می‌دهد.

‌لطفی تصریح کرد: دولت یازدهم در سیاست خارجی با شعار تعامل با سازمان‌های بین‌المللی و افراط و پافشاری افراط گونه‌ای نیز بر برجام نه تنها دست‌آورد مثبتی برای کشور نداشته ‌بلکه بر اثر عقب‌نشینی از اصول و مبانی اسلام و انقلاب و نشان دادن ضعف رژیم آمریکا را گستاخ‌تر کرده است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان ایلام گفت: واژه آتش به اختیار که توسط رهبر حکیم انقلاب در جمع دانشجویان عنوان شد، به معنای انقلابی عمل کردن و نشان دادن چهره تابناک انقلاب است.

وی بیان کرد :امروز بزرگترین خطر‌ برای انقلاب اسلامی نفوذ جریان‌های غرب‌گرا و همسو با سیاست‌های استعماری در عرصه‌های مختلف سیاستی، امنیتی به ویژه فرهنگی است.

وی گفت: دشمنان همواره در تلاش هستند تا در مراکز حساس فرهنگی دانشگاهی و تصمیم گیری‌های کلان فرهنگی و تربیتی با چهره خیرخواهی و اصلاح طلبی برنامه‌های مخرب آموزشی را به نسل جوان منتقل کنند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: شمارش معکوس برای پایان یافتن و فرو پاشی رژیم صهیونیستی با وجود حمایت گسترده آمریکا و انگلیس آغاز شده ‌و روز جهانی قدس روز مبارزه جدی با آمریکاست.

امام جمعه ایلام گفت: روز جهانی قدس روز فریاد مسلمانان و آزادگان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین, روز لبیک به فرمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: روز قدس یادآور آرمان و هدف بزرگ جهان اسلام باز پس‌گیری قدس از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است چرا که اشغال قدس لکه ننگینی است که ملل آزاده و ومسلمانان جهان را آلوده کرد و مانند غده سرطانی در دیگر امت اسلامی خودنمایی می‌کند.

وی ادامه داد: مثلث شوم استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و وهابیت تکفیری به پرچمداری رژیم آمریکا درصدند با ایجاد هیاهو و اختلاف مسئله اصلی جهان اسلام که آزادسازی فلسطین از رژیم صهیونیستی است به فراموشی سپرده شود.

‌لطفی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی از نهادهای مهم در عرصه تبلیغ دین و معارف اهل بیت است.

وی ادامه داد: تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی توسط امام راحل بود و قطعاً تاسیس این نهاد مقدس در راستای ساماندهی تبلیغات اسلامی و نشر معارف اهل بیت با حضور فضلا و روحانیون و حوزهای علمیه به ویژه حوزه علمیه قم بود که در طول 39 سال عالی‌ترین جلوه تبلیغات اسلامی به نمایش گذاشته شد.

‌لطفی تصریح کرد: قوه قضاییه جمهوری اسلامی براساس قانون اساسی مستقل، عدالت گستر و کارآمد و اثرگذار در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی کشور شکل گرفته است.

ارسال نظرات